Ο Νομάρχης Μεσσηνίας και Πρόεδρος της ΕΝΑΕ κ. Δημήτρης Δράκος έδωσε σήμερα, Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010, συνέντευξη τύπου στα τοπικά ΜΜΕ. Ο κ. Πρόεδρος αναφέρθηκε στην απόφαση του Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Ρέππα, σχετικά με την έγκριση χαρακτηρισμού επαρχιακών και περιφερειακών έργων οδοποιίας ως εθνικού επιπέδου.
Η απόφαση αυτή αναφέρεται μόνο σε οδικά έργα της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται
α) στον άξονα ανατολικής Πελοποννήσου: οδικό δίκτυο Μύλοι-Άστρος – Λεωνίδιο – Πούλιθρα – Φωκιανός – Κυπαρίσσι, Λεωνίδιο – Πελετά – Κρεμαστή – Μονεμβάσια)
β) στον οριζόντιο άξονα Πελ/σου : οδικό δίκτυο Αρχαίας Ολυμπίας – Λαγκαδίων – Βυτίνας – Τρίπολης – Άστρους μετά των παρακάμψεων Λαγκαδίων και Σταυροδρομίου
γ) στο οδικό δίκτυο Κόμβος Αρχαίας Νεμέας – Μυκήνες – Αγ. Ελεούσα – Αρκαδικό – Θέατρο Επιδαύρου
δ) στα οδικά δίκτυα στη νότια Πελ/σο
1) Καλαμάτας – Καρδαμύλης
2) Καλαμάτας – Ριζόμυλου – Πύλου – Μεθώνης
3) Σουληνάρι – Κορυφάσιο
4) Ριζόμυλος – Κορώνη
ε) στον άξονα δυτικής Μεσσηνίας : οδικό δίκτυο Κυπαρισσία – Πύλος και
στ) στον οδικό άξονα Γκούρα – Σαραντάπηχο – Δερβένι Κορινθίας.
Ο κ. Πρόεδρος, σε σχετική δήλωσή του, μεταξύ άλλων ανέφεραι και τα εξής:
«Η αιτιολογία της μεταφοράς αυτών των επαρχιακών και περιφερειακών οδών, που βρίσκονται σε μελετητικό στάδιο, σε κεντρικό επίπεδο, είναι ότι επείγει η μελετητική ωριμότητά τους και η ταχεία ένταξή τους στο ΕΣΠΑ. Εάν είναι πράγματι έτσι, τότε σε αυτή την περίπτωση χαιρετίζουμε την πράξη και την απόφαση αυτή.
Ωστόσο, με την απόφαση αυτή, εγείρονται ορισμένα ζητήματα και πρέπει να κάνουμε ορισμένες παρατηρήσεις.
Κατά πρώτον, η απόφαση αυτή αφορά μόνο την Πελοπόννησο.
Επιπλέον, επιβεβαιώνει την ενίσχυση της διαχειριστικής επάρκειας των αυτοδιοικητικών και περιφερειακών αρχών, κάτι το οποίο είχαμε ζητήσει, ως ΕΝΑΕ, από την Κυβέρνηση. Δεν έγινε αυτό και τολμώ να πω ότι αφαιρέθηκε και ως όρος, από το προηγούμενο νομικό πλαίσιο, με το νόμο 3840 στις αρχές του έτους.
Ακόμα, υπάρχει το ερωτηματικό του γιατί δεν επιλέγει άλλος τρόπος επίσπευσης της διαδικασίας ωριμότητας με την ενίσχυση των ομάδων έργου, όπως και είχε συμφωνηθεί. Ειδικά τη στιγμή που είναι γνωστό ότι στη ΔΜΕΟ επικρατούν έντονες γραφειοκρατικές διαδικασίες με αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγάλων χρόνων απόκρισης για την ωριμότητα και την προώθηση των μελετών. Κατά την άποψή μας, πολλές Περιφερειακές υπηρεσίες, αλλά και υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, έχουν επιτύχει πολύ καλύτερους χρόνους.
Επίσης, με την απόφαση αυτή, η συντήρηση των οδικών δικτύων παραμένει στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις.
Τέλος, πρέπει να υπογραμμίσω ότι με την απόφαση αυτή, που δεν προήλθε ύστερα από μια σχετική συνεννόηση, αίρεται ο ίδιος ο ‘Καλλικράτης’, ο δημοκρατικός προγραμματισμός. Έργα αρμοδιότητος της αποκεντρωμένης περιφέρειας, έργα της αυτοδιοίκησης μεταφέρονται με μια Υπουργική απόφαση, παρά τον εσχάτως ψηφισθέντα νόμο, σε κεντρικό επίπεδο.
Εμείς, σε κάθε περίπτωση, θέλουμε να προωθηθούν τα έργα και θα στείλουμε τις μελέτες μας. Ωστόσο, τα παραπάνω ερωτήματα είναι σημαντικότατα και θέλουμε να απαντήσει ο κ. Υπουργός, διότι προσκρούουν σε ζητήματα δημοκρατίας της Περιφέρειας και των περιφερειακών θεσμών και, ακόμα, εγείρουν ερωτηματικά εάν εφαρμοστεί με αυτόν τον τρόπο ο Καλλικράτης.
Όλα αυτά τα ζητήματα, τα καταθέτουμε στον κ. Υπουργό, με σχετική επιστολή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog