Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

Γιάννης Γιαννόπουλος: Προφητικό Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Γορτυνίας - 24/2/2011

Όπως είναι γνωστό, οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ζουν μακριά από την έδρα των αντίστοιχων σχολείων μεταφέρονται με οχήματα που μίσθωναν μέχρι αυτό το σχολικό έτος οι κατά τόπους Νομαρχίες. Η Νομαρχία Αρκαδίας είχε υπογράψει σύμβαση για αυτή την εργασία με το ΚΤΕΛ Αρκαδίας. Το ΚΤΕΛ με τη σειρά του, άλλα δρομολόγια εκτελεί το ίδιο και άλλα τα έχει αναθέσει σε ΤΑΞΙ και ιδιώτες.

Εκτός του ότι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται η μεταφορά των μαθητών, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι απαράδεκτες και έχουν γίνει αντίστοιχες καταγγελίες στο παρελθόν, πέραν του ότι σε πολλές των περιπτώσεων παραβιάζονται οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας περί χιλιομετρικών αποστάσεων και ωρών μεταφοράς των μαθητών, σήμερα αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο της μη μεταφοράς εξαιτίας του ότι δεν πληρώνονται εδώ και ένα χρόνο τα μισθώματα των οχημάτων (ΤΑΞΙ). Αποτέλεσμα αυτού είναι να επιφορτίζονται αυτές τις εργασίες οι ίδιοι οι γονείς.
Όλα αυτά συμβαίνουν την ίδια ώρα που το Υπουργείο Παιδείας μεταβιβάζει τις αρμοδιότητες για την λειτουργία των σχολείων, άρα και την μεταφορά των μαθητών, στους Δήμους, χωρίς όμως να δίνει τους απαραίτητους πόρους, ενώ αντίθετα μειώνονται οι χρηματοδοτήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αν δέν σταλούν οι χορηγήσεις των περασμένων ετών οι Δήμοι θα φορτωθούν ένα ακόμα πρόβλημα για το οποίο δεν έχουν καμία ευθύνη. Δεν μπορεί να γίνει αναβάθμιση της Παιδείας με μεταβίβαση των προβλημάτων, όπως δεν μπορεί να γίνει με προειλημμένες αποφάσεις για καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων.

Καλούμε κάθε υπεύθυνο να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν. Καλούμε την κ. Υπουργό Παιδείας να ισχύσουν για την Γορτυνία οι εγκύκλιοι περί ορεινών και δύσβατων περιοχών, που η ίδια έχει υπογράψει. Καλούμε κάθε υπεύθυνο να σεβαστεί τις τοπικές κοινωνίες που θέλουν ένα βιώσιμο και λειτουργικό μοντέλο εκπαίδευσης για έναν ορεινό Δήμο, όπως η Γορτυνία. Να τους επιτρέψει να αξιοποιήσουν ουσιαστικά, μέσα από διάλογο, τις νέες αρμοδιότητες, ώστε να μην μείνουν στα χαρτιά.
Να σεβαστεί πρώτα από όλα τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που πρέπει να έχουν ίση πρόσβαση στην γνώση, επιμόρφωση και αναβάθμιση των σπουδών και της εργασίας τους σε δυσπρόσιτες περιοχές, χωρίς να είναι όμηροι και θύματα διαπραγματεύσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog