ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2011 ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΤΣΙΡΙΓΩΤΗ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Κύριε Δήμαρχε, Κύριε Πρόεδρε, Αγαπητοί Συνάδελφοι.
Καλούμαστε σήμερα 23-5-2011 να συζητήσουμε και να ψηφίσουμε την έγκριση ή όχι του προϋπολογισμού του διευρυμένου Δήμου μας, για το οικονομικό έτος 2011.
Θεωρώ ότι η ψήφιση του προϋπολογισμού αποτελεί την πιο σημαντική στιγμή στην διάρκεια των Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου. Πριν αναφερθώ σε νούμερα θα ήθελα να επισημάνω, ότι έχουμε φθάσει σχεδόν στα μέσα του 2011 και καλούμαστε τώρα να ψηφίσουμε τον προϋπολογισμό έτους.
Αν όχι απαράδεκτο, τουλάχιστον αφελές να ισχυρισθεί κάποιος ότι προϋπολογισμός έτους θα μπορέσει να υλοποιηθεί σ’ ένα πεντάμηνο.
Είναι η πρώτη φορά που συντάσσεται προϋπολογισμός πέντε μήνες εντός του νέου έτους και όχι μέχρι το τέλος Μαρτίου που προβλέπει ο σχετικός νόμος. Το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του «Καλλικράτη» με οδηγίες για την κατάρτιση προϋπολογισμού με σχετικές ΚΥΑ έδωσε την ευκαιρία ακόμα και σε νέες και άπειρες διοικήσεις για κατάρτιση αξιόπιστου προϋπολογισμού.
Παρόλα αυτά η δημοτική αρχή παρότι έχει εμπειρία, δεν κατάφερε να αποφύγει μαγειρέματα, αστοχίες και ελλείψεις στην κατάρτιση του. Τα χαρακτηριστικά δηλαδή που την προσδιορίζουν αυτούς τους μήνες που προσπαθεί ανεπιτυχώς να διαχειριστεί το παρόν και το μέλλον του Δήμου μας. Η απαξίωση των θεσμών και διαδικασιών των οποίων γίναμε μάρτυρες με τη ψήφιση του τεχνικού προγράμματος, συνεχίζεται και στον προϋπολογισμό.
Ας θυμηθούμε όμως τα γεγονότα: Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 6-5-2011 πριν από την ημερήσια διάταξη ζητήσατε από το Δ.Σ. να συζητήσει την τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος, πριν ακόμα σταλεί για έλεγχο νομιμότητας στην Περιφέρεια, γιατί δεν είχαν συμπεριληφθεί τα συνεχιζόμενα έργα, παρότι σας το είχαμε επισημάνει στη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 11-4-2011.
Tότε μας είχατε χλευάσει λέγοντας “ότι τόσα χρόνια Δήμαρχοι δεν ξέρετε ότι τα συνεχιζόμενα έργα δεν εγγράφονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα;"
Επίσης δεν τηρήσατε την υποχρέωση της γνωμοδότησης από τη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης. Ενώ θα έπρεπε να αναλάβετε τις ευθύνες σας, εσείς με περίσσιο θράσος με δηλώσεις σας στα ΜΜΕ κύριε Δήμαρχε δηλώνετε ότι "η αναβολή της ψήφισης του Προϋπολογισμού ήταν αναγκαία γιατί κάποια έργα συνεχιζόμενα του Δήμου Γόρτυνος δεν είχαν συμπεριληφθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα λόγω ελλιπούς ενημέρωσης από τους αρμοδίους του πρώην Δήμου".
Αποκρύψατε βέβαια ότι τα έργα του Δήμου Γόρτυνος που προστέθηκαν είναι 14 ενώ του Δήμου Μεγαλόπολης είναι 23. Ενώ συνολικά 107 έργα άλλαξαν προϋπολογισμούς που μόνο εσείς δεν γνωρίζατε ότι έχει αυξηθεί ο Φ.Π.Α. από 18% σε 23%.
Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 10ης Μαΐου ζητήσατε αναβολή του 4ου θέματος Η.Δ. έγκριση του προϋπολογισμού, γιατί ,άκουσον άκουσον δεν γνωρίζατε ότι η ψήφιση του προϋπολογισμού γίνεται σε ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ.
Ενώ συνέβησαν όλα αυτά τα τραγελαφικά κλήθηκε η οικονομική επιτροπή στις 10-5-2011 και ώρα 12 μ. σε συνεδρίαση με θέμα Η.Δ. την ψήφιση του σχεδίου προϋπολογισμού 2011.
Εμείς αρνηθήκαμε να συμμετάσχουμε στη παραπάνω συνεδρίαση, γιατί την ίδια μέρα της συνεδρίασης, ζητήσαμε το σχέδιο του προϋπολογισμού στις 8 π.μ. τηλεφωνικώς και στις 10.30 π.μ. από τον ίδιο τον κ. Δήμαρχο και δεν είχε ακόμη συνταχθεί μιάμιση ώρα πριν τη συνεδρίαση, για να το μελετήσουν οι δημοτικοί μας σύμβουλοι που συμμετέχουν στη επιτροπή.
Αποτέλεσμα αυτών ήταν για άλλη μια φορά να αποκαλυφθεί ότι ο προϋπολογισμός δεν είχε ετοιμαστεί και με προσχηματικές απουσίες δυο συμβούλων της πλειοψηφίας δεν υπήρξε απαρτία και δεν πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση.
Αποτέλεσμα όλων αυτών, τέλος Μαΐου και ο προϋπολογισμός να μην έχει ψηφιστεί, ο Δήμος να μην μπορεί να λειτουργήσει.
Χαρακτηριστικό επίσης της αλαζονείας και του αυταρχισμού είναι, ότι η Δημοτική Αρχή δεν έχει καταφέρει να συστήσει την επιτροπή διαβούλευσης ακόμα, παρά το ότι ο «Καλλικράτης» ορίζει προθεσμία έως την 28/2/2011.Αρνείστε να τη συγκροτήσετε, παρότι οι περισσότεροι σύλλογοι σας έχουν στείλει τις προτάσεις τους, γιατί φοβάστε την συνεργασία και δεν θέλετε να ακούσετε άλλη άποψη.
Ο «Καλλικράτης» όμως, αναφέρει ρητά ότι η γνωμοδότηση της Επιτροπής Διαβούλευσης, γνωστοποιείται στο Δημοτικό Συμβούλιο, και ότι η Επιτροπή συνέρχεται υποχρεωτικά για το θέμα του Προϋπολογισμού, γεγονός που ενδέχεται να καταστήσει την εισήγηση της Δημοτικής Αρχής για τον προϋπολογισμό ελλιπή για τυπικούς λόγους!
Η οικονομική επιτροπή δεν παρέλαβε ποτέ την έκθεση της εκτελεστικής επιτροπής που αφορά το τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό.
Οι εκθέσεις της εκτελεστικής επιτροπής και της επιτροπής διαβούλευσης δεν επισυνάφθηκαν στις προσκλήσεις των δημοτικών συμβούλων (άρθρο 266 ).
Το σχέδιο του προϋπολογισμού μας δόθηκε για να το μελετήσουμε και να επισημάνουμε τις διαφωνίες μας και τις παρατηρήσεις μας ουσιαστικά τρεις μόλις μέρες πριν τη συζήτηση και ψήφιση αυτού στο Δημοτικό Συμβούλιο. Σ’ αυτό το μικρό χρονικό διάστημα είμαστε υποχρεωμένοι να τον μελετήσουμε και να τοποθετηθούμε.
Το επισημαίνω αυτό γιατί ο φετινός προϋπολογισμός είναι ένας νέος Καλλικρατικός Προϋπολογισμός καθόσον περιλαμβάνει και πρώην Δήμους επομένως θα πρέπει να μελετηθεί πολύ σοβαρά για να δώσει εκείνα τα αποτελέσματα που όλοι επιθυμούμε. Ο χρόνος που μας δόθηκε ήταν ελάχιστος για να μελετήσει κανείς σοβαρά αυτόν τον προϋπολογισμό.
Επίσης μία ακόμη επισήμανση που θα ήθελα να κάνω και την οποία την θεωρώ πολύ σημαντική, είναι ότι μαζί με τον προϋπολογισμό θα έπρεπε να μας είχαν δοθεί τα έσοδα και οι δαπάνες των άλλων δυο Δήμων ξεχωριστά και ο απολογισμός του οικονομικού έτους 2010, ή αν αυτός δεν έχει συνταχθεί ακόμα, τουλάχιστον ένα ισοζύγιο λογαριασμών για να μπορέσουμε να συγκρίνουμε τι είχε προϋπολογιστεί το 2010 ως προς τα έσοδα και τα έξοδα και τι τελικά επιτεύχθηκε και ως προς τα δύο σκέλη του. Το ζητήσαμε και δυστυχώς δεν μας το δώσατε.
Κοινή λοιπόν διαπίστωση είναι ότι μέχρι σήμερα ο κ. Δήμαρχος εστιάζει την προσοχή του σε επικοινωνιακές σκοπιμότητες και αποπροσανατολίζει την λειτουργία του Δήμου, είτε ενεργώντας την τελευταία στιγμή είτε ,ακόμα, χειρότερα εκπρόθεσμα.
Αγαπητοί συνάδελφοι
Γνωρίζουμε όλοι ότι, η ψήφιση του προϋπολογισμού αποτελεί την κορυφαία διαδικασία του Δημοτικού Συμβουλίου.
Δυστυχώς, όμως, για ακόμη μία φορά αποτυπώνεται στο σχέδιο προϋπολογισμού η προχειρότητα και η έλλειψη προγραμματισμού της νέας Δημοτικής Αρχής. Θα έπρεπε, συνεπώς, ο προϋπολογισμός να είναι ειλικρινής, όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικός, να αποτυπώνει τα πραγματικά οικονομικά μεγέθη του Δήμου και, κυρίως, να λαμβάνει υπόψη τις δυσμενέστερες παραμέτρους για την εξέλιξη των εσόδων και των δαπανών, ώστε να έχουν όλοι οι πολίτες σαφή εικόνα για την οικονομική κατάσταση του νέου Δήμου. Αυτό όμως δεν συμβαίνει κι έτσι κατατίθεται σήμερα ένας προϋπολογισμός, που προσπαθεί να εξωραΐσει τα πράγματα.
Είναι ένας προϋπολογισμός με ευχολόγια, ανεδαφικός, όχι ρεαλιστικός, με ανύπαρκτο κοινωνικό πρόσωπο.
Είναι πλασματικός καθώς αναφέρεται σε εικονικά έσοδα και σε εξίσου εικονικές δαπάνες που είναι βέβαιον ότι δε θα εισπραχθούν και δε θα δαπανηθούν, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στα έσοδα από οφειλές τρίτων και έσοδα από κάθε μορφής πρόστιμα 3.500.000,00€ περίπου.
Χαρακτηρίζεται από έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας, σε μια κρίσιμη οικονομική περίοδο, όπου η τοπική αρχή οφείλει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη στήριξη των κοινωνικών δομών – υπηρεσιών και ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Συντάξατε έναν προϋπολογισμό ‘’κλειστού γραφείου’’ υπό την έννοια ότι σχεδιάστηκε χωρίς την ουσιαστική συνδρομή Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων, παραγωγικών φορέων και πολιτών. Δηλαδή η απαξίωση της επιτροπής διαβούλευσης ακλουθείτε από την απαξίωση των τοπικών συμβουλίων του Δήμου μας τα οποία δεν λαμβάνονται υπόψη στην κατανομή πόρων του προϋπολογισμού. Πολύ περισσότερο δε στην αποτύπωση των αναγκών τους.
Ο προϋπολογισμός έχει συγκεντρωτική μορφή χωρίς καμία διάθεση αποκέντρωσης, αφού όχι μόνο δεν προτίθεστε να δημιουργήσετε ισχυρές Τοπικές Κοινότητες, με αρμοδιότητες και αυτοτελείς δράσεις, αλλά αντίθετα τις στραγγαλίζετε οικονομικά οδηγώντας τες στην απαξίωσή τους.
Έτσι συνεχίζεται να μην εμπιστεύεστε, όπως κάνατε και στη προηγούμενη 4ετια, τους Πρόεδρους των Τοπικών Κοινοτήτων να μην τους έχετε δώσει τις αρμοδιότητες που προβλέπει ο Καλλικράτης. Επίσης ο ν. 3852/2010 (πρόγραμμα Καλλικράτης) δίνει την δυνατότητα απόδοσης της πάγιας προκαταβολής 1.000,00 € στους προέδρους τοπικών κοινοτήτων και της δημοτικής κοινότητας για κάθε τοπική και δημοτική κοινότητα από τον προϋπολογισμό εξόδων του Δήμου ( σχετικός κωδικός δεν υπάρχει στον προϋπολογισμό ) με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου.
Αυτό θα βοηθούσε στην άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων στις κοινότητες και γενικότερα στην εύρυθμη λειτουργία του Δήμου ιδιαίτερα κατά την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και προβλημάτων. Εσείς στον προϋπολογισμό δεν έχετε εγγράψει καμία πίστωση.
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι πρόεδροι εργάζονται καθημερινά για το καλό του χωριού τους και θα μπορούσαν να κάνουν επί τόπου μικρές παρεμβάσεις στο χωριό τους, να λύνουν καθημερινά μικροπροβλήματα.
Δυστυχώς όμως ο κ. Δήμαρχος όπως ανέφερα δεν τους δίνει αρμοδιότητες και τους προτρέπει να παίρνουν τηλέφωνο στον δήμο και να αναφέρουν το πρόβλημα που υπάρχει στο χωριό. Έτσι δημιουργεί ένα μηχανισμό «τηλεφωνητών» και υποβιβάζει τους αιρετούς άρχοντες. Φαντασθείτε την μέρα που θα πάρουν και οι 60 πρόεδροι τηλέφωνο στο δήμο και θα αναφέρουν από 2-3 προβλήματα ο καθένας. Από το κόψιμο των χόρτων μέχρι μια διαρροή στο δίκτυο ύδρευσης και μερικές καμένες λάμπες.
Γι αυτό εξ άλλου στην συνεδρίαση όσοι πρόεδροι πήραν τον λόγο, παραπονέθηκαν ότι έχουν δεμένα τα χέρια τους. Κάποιοι μάλιστα, ένοιωσαν την ανάγκη να συστηθούν στον δήμαρχο γιατί δεν τους ξέρει, αφού καμιά συνάντηση με τους προέδρους δεν είχε μέχρι τώρα.
Με την τακτική αυτή ο κ. Δήμαρχος καταργεί την ΑΥΤΟ-διοίκηση και την μετατρέπει, καταργώντας το πρώτο συνθετικό του όρου, σε σκέτη διοίκηση.
Ας αναφερθώ όμως αναλυτικά στον Προϋπολογισμό.
ΕΣΟΔΑ
Τακτικά Έσοδα
Προβλέπονται στα 6.917.490,04€ στα οποία συμπεριλαμβάνονται 870.000,00€ από το ειδικό τέλος που δεν εισπράττεται και αν εισπραχτεί πηγαίνει σε ειδικά έργα, τα 90.000,00€ το τέλος βιολογικού καθαρισμού που πηγαίνει απευθείας στον εργολάβο και από το 3ο ΕΑΠ 500.000,00€ που είναι η προγραμματική σύμβαση με το Υπουργείο Πολιτισμού για την αναστήλωση του αρχαίου θεάτρου. Έτσι απομένουν τακτικά έσοδα 5.457.490,00€.
Έκτακτα Έσοδα
Προβλέπονται να εισπραχτούν 19.326.008,96€ προοριζόμενα για επενδύσεις που ποτέ δεν έχουν εισπραχτεί στο σύνολο τους και τα οποία είναι πλασματικά. Αυτό αποδεικνύεται από τον ίδιο τον προϋπολογισμό που το 2010 είχαν προϋπολογιστεί 15.605.277,28€ και 31-12-2010 βεβαιωθήκαν 3.583.128,36€ ( 22,8%), το 2009 είχαν προϋπολογιστεί 8.804.596,93€ και 31-12-2009 βεβαιωθήκαν 1.826.053.26€ (20,7% ), και το 2008 είχαν προσυπολογιστεί 6.757.777,84€ και 31-12-2008 βεβαιωθήκαν 2.059.257,20€ (30,4%).
Έσοδα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (Π.Ο.Ε.) που βεβαιώνονται για πρώτη φορά.
Τα έσοδα παρελθόντων οικονομικών ετών (Π.Ο.Ε) που βεβαιώνονται για πρώτη φορά προβλέπονται να ανέλθουν σε 1.709.100,40€. Στα έσοδα συμπεριλαμβάνεται 1.000.000,00€ από το τέλος λατομικών προϊόντων που ως γνωστό ο ιδιοκτήτης του λατομείου αμφισβητεί και ο Δήμος βρίσκεται σε νομική διαμάχη με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εισπραχτεί το ανωτέρω ποσό.
Εισπράξεις δανείων και απαιτήσεων από Παρελθόντα Οικονομικά Έτη (Π.Ο.Ε.)
Προβλέπονται να εισπραχτούν 856.036,90€ που και αυτά δεν πρόκειται να εισπραχτούν στο σύνολο τους αφού και εδώ προβλέπονται έσοδα από το ειδικό τέλος λατομικών προϊόντων 451.195,72€ με τα γνωστά προβλήματα.
Εισπράξεις υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων και επιστροφές χρημάτων
Προβλέπονται έσοδα 935.000,00€ εδώ παρατηρούμαι μια αδικαιολόγητη αύξηση στις εισπράξεις φόρων και χαρτόσημων Δημαρχών Αντιδημάρχων δημοτικών συμβούλων από 29.257,61€ σε 150.000,00€, όπως επίσης εισπράξεις από εισφορές σε ασφαλιστικούς οργανισμούς από 198.563,00€ σε 360.000,00€.
Χρηματικό υπόλοιπο προηγούμενης χρήσης.
Εδώ δια διαπιστώνουμε κάθε χρόνο αύξηση του χρηματικού υπολοίπου από 5.840.489,92€ σε 5.961.931,85€. Όπως και στο παρελθόν έχω αναφερθεί σαν μεμονωμένο στοιχείο δείχνει οικονομική ευρωστία και μεγάλη ρευστότητα , που ούτε και αυτό ισχύει. Εάν το συνδέσουμε όμως με τη χαμηλή απορροφητικότητα για έργα και επενδύσεις που θα αποδειχτεί στις δαπάνες ,είναι ένα στοιχείο που αποδεικνύει ότι κάνετε αποταμίευση σε βάρος των έργων και των επενδύσεων. Αυτό είναι η μια εκδοχή ,η άλλη ότι είναι κακοπληρωτής ο Δήμος. Το χρηματικό υπόλοιπο θα έπρεπε να μειώνετε και όχι να αυξάνεται αν ο προϋπολογισμός είχε αναπτυξιακή κατεύθυνση.
ΔΑΠΑΝΕΣ
Για να κρύψετε την ανικανότητα σας να υλοποιήσετε τον προϋπολογισμό του 2010 προβήκατε σε αλχημείες. Ο προϋπολογισμός του Δήμου Μεγαλόπολης προέβλεπε δαπάνες της τάξεως των 20.271.418,23€ εσείς δεν το αναφέρεται καθόλου και το κρύβετε για τους λόγους που προανέφερα και εγγράφετε μαζί με τις δαπάνες των δυο Δήμων που συνενώθηκαν το ποσό των 11.598.410,88€, ενώ θα έπρεπε να γραφτεί το ποσό άνω των 30.000.000,00€
Έξοδα χρήσης
Τα έξοδα χρήσης σύμφωνα με τον προϋπολογισμό είναι 7.186.302,74€ ενώ τα καθαρά τακτικά έσοδα για να καλύψουν τα έξοδα χρήσης 5.457.490,04€. Δηλαδή ένα έλλειμμα 1.728.812.70€.
Έτσι στην υπηρεσία καθαριότητας εκτός από την προμήθεια ενός σαρώθρου δεν προβλέπεται τίποτε άλλο. Θα μπορούσατε για παράδειγμα να προβλέψετε την προμήθεια και τοποθέτηση δυο η τριών σταθμών μεταφόρτωσης στο Δήμο, έτσι ώστε να ελαχιστοποιήσει τα έξοδα αποκομιδής και μεταφοράς των απορριμμάτων.
Υπηρεσία πρασίνου καμία προβλέψει για δενδροφυτεύσεις στις καμένες περιοχές.
Κοινωνική πολιτική μηδενική. Ο Δήμος θα έπρεπε να προβλέψει ένα κονδύλι για την συνέχιση του προγράμματος βοήθεια στο σπίτι, όπως τα προηγούμενα χρόνια χωρίς περικοπές. Επίσης δεν υπάρχει η πρόβλεψη για δημοτική συγκοινωνία που θα βοηθούσε τους κατοίκους των Δημοτικών κοινοτήτων να έρχονται πιο συχνά στην έδρα του Δήμου.
Δεν υπάρχει εγγεγραμμένο κονδύλι για παροχή χρηματικού βοηθήματος σε απόρους συμπατριώτες μας, με δεδομένη την οικονομική κρίση.
Δυστυχώς όμως για κοινωνική πολιτική η πρόβλεψη στον αντίστοιχο κωδικό δαπανών του προϋπολογισμού είναι 0.
Το ίδιο και στον τομέα του αθλητισμού, έχετε μηδενική πρόβλεψη, πως θα συντηρηθούν άραγε το κλειστό γυμναστήριο και το ανοιχτό στάδιο αφού ως γνωστό καταργήθηκε το Νομικό Πρόσωπο του Σταδίου και οι αρμοδιότητες του περιήλθαν στον Δήμο; Για να προσλαμβάνετε όμως σύμβουλο για θέματα δημοσίων σχέσεων που θα στοιχίζει στο Δήμο 30.000,00 € ετησίως έχετε χρήματα.
Επενδύσεις
Εδώ έχετε διαπράξει την μεγαλύτερη αλχημεία. Για το οικονομικό έτος 2010 εγγράφετε ότι 31-12-2010 διαμορφώθηκαν οι επενδύσεις σε 771.822,89€ και βεβαιωθήκαν 288.129,61 και για τους τρεις Δήμους και δεν αναφέρεται ότι μόνο στο Δήμο Μεγαλόπολης το 2010 είχαν προβλεφτεί 13.349.036,25€. Αν τώρα πάμε στην ανακεφαλαίωση στο κωδ. 73 θα διαπιστώσουμε ότι στις 31-12- 2010 για έργα οι δαπάνες είχαν διαμορφωθεί στις 219.526,27€ και εντάλθηκαν μόλις 171.386,08€.
Αν κύριε Δήμαρχε δεν είναι λάθος έχετε κερδίσει από σήμερα βραβείο Γκίνες. Πιστεύει κανείς ότι με αυτές τις επιδόσεις θα καταφέρετε να υλοποιήσετε έργο των 18.555.726 € το 2011;
Τα έργα του τεχνικού προγράμματος που είναι στο Π/Υ στα περισσότερα οι χρηματοδοτήσεις τους είναι αμφίβολες, εκτός από την ΣΑΤΑ 1.794.563,78€, ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΛΑ 327.689,59€ , Παγκύπρια Ομοσπονδία 290.000,00€ κ.λ.π. Ε.Τ.Ε. 9.292,00€.
Οι υπόλοιπες όπως το ΕΑΠ 5.638.000,00€ λόγω Καλλικράτη πρέπει να εκδοθεί νέα Υπουργική Απόφαση για να οριστούν τα νέα μέλη της επιτροπής παρακολούθησης, ΕΑΠΑ (ΕΛΛΑΔΑ) 1.900.000,00€ δεν έχουν εκδοθεί οι Υπουργικές Αποφάσεις και τα Προεδρικά Διατάγματα για την υλοποίηση του προγράμματος, ΕΣΠΑ 4.031.947,31€ έχουν υποβληθεί προτάσεις και μέχρι σήμερα δεν έχει εγκριθεί καμία ,όπως επίσης δεν υπάρχουν μελέτες για την υλοποίηση των προτεινόμενων έργων, ΟΣΚ 1.537.000,00€ δεν υπάρχει εγκριτική Υπ. Απόφαση για την υλοποίηση του έργου, ΙΔΙΟΙ ΠΟΡΟΙ 1.836.857,63€ επαρκούν για να καλύψουν το έλλειμμα στα έξοδα χρήσης και όχι για να χρηματοδοτηθούν έργα του τεχνικού προγραμματος.
Δηλαδή από τα 18.928.712,91 που αναγράφονται στο τεχνικό πρόγραμμα για έργα το 2011 σίγουρα είναι μόνο 2.421.545,37€.
Πληρωμές Π.Ο.Ε., λοιπές αποδόσεις και προβλέψεις
Στην τελευταία σελίδα του προϋπολογισμού στο σκέλος των δαπανών βρίσκουμε ότι οι πληρωμές Π.Ο.Ε. δηλ. τα χρέη , για το 2011 ανέρχονται στο ποσό των 8.403.020,58€.Το χρηματικό υπόλοιπο όμως όπως είδαμε ανέρχεται για το 2011 στο ποσό των 5.961.931,35€ ενώ το 2010 έκλεισε στα 5.840.489,92€. Βρίσκουμε και εδώ ένα έλλειμμα της τάξεως των 2.562.530,66€
Με τα παραπάνω που σας ανέφερα εκτιμώ ότι υπάρχουν σοβαρές λανθασμένες εκτιμήσεις στην κατάρτιση του Προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2011.
Εν κατακλείδι είναι ένας προϋπολογισμός που απέχει από την πραγματικότητα και απλώς τα περισσότερα έσοδα και έξοδα που εγγράφονται είναι για να ισοσκελιστεί.
Η προχειρότητα, η έλλειψη προγραμματισμού, η αναποτελεσματικότητα, ο ανεύθυνος τρόπος με τον οποίο προσεγγίζετε τη σημερινή διαδικασία, δεν προοιωνίζει τίποτα το θετικό και δημιουργικό για την καθημερινότητα των δημοτών μας και δεν μας δίνει κανένα απολύτως περιθώριο, ώστε να ψηφίσουμε αυτόν τον προϋπολογισμό.
Γιατί είναι τελικά ένας αντιδημοκρατικά διαμορφωμένος, πλασματικός και μη εφαρμόσιμος.
Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ
ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΙΡΙΓΩΤΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
π. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
από συνδικαλιστής στη ΔΕΗ (λαμόγιο μεγάλο) τώρα οικονομικός αναλυτής ????? νέος Στρος Καν
ΑπάντησηΔιαγραφήγιαυτό πάμε κατά διαόλου έλεος πια!!!!!!!!!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΑΝ
ΑΠΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗΣ ΣΤΗ ΔΕΗ (ΛΑΜΟΓΙΟ ΜΕΓΑΛΟ!!) ΕΓΙΝΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΝΑΛΥΤΗΣ????? ΕΛΕΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΑΜΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΟΛΟΥ!!!!!!
Kata diaolou pame giati apo ti mia uparxoun sindikalistes san ki auton kai apo tin alloi "kollimenoi" opws esi....
ΑπάντησηΔιαγραφήτο καλό είναι ότι αυτός μιλάει, (είτε συμφωνούμαι είτε όχι) με ονοματεπώνυμο και μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ εσείς ανώνυμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα περίμενα από τον Δήμαρχο να πάρει σοβαρά υπ'όψιν τούς φορείς της πόλης μας και όχι τι λέει ο περιβόητος ΒΑΣ-ΒΑΣ.................
Καταπληκτική η εισήγηση της αντιπολίτευσης επί του προϋπολογισμού. Τέτοια να βλέπουμε να νοιώθουμε και κάποια ψυχολογική ανάταση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕρώτημα : Μήπως μπορεί η αντιπολίτευση να προτείνει κάποια λύση πως θα προσεγγίσουμε πάλι τις αγορές ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τη συμπολίτευση δεν το διάβασε κανένας το προυπολογισμό; Πως πέρασε Δημαρχιακή Επιτροπή με τόσα λάθη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλοι της 24/5/2011 6:22 & 10:52, πολύ καλά τα λέτε... Ναι, ο Τσιριγώτης ήταν χρόνια συνδικαλιστής και (είτε μας αρέσει είτε όχι) έτσι έχει μάθει να μιλάει. Βρίζει μήπως? Λασπολογεί? Ψεύδεται? Άν έχει λάθος, διορθώστε τον, χωρίς αγένεια. Εξ' άλλου, αυτός σπάει το κεφάλι του και ασχολείται!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε της 25/5/2011 8:17, κάν' τα μας πιο λίγο πιο λιανά!!! Μας μπερδεύεις!
Οι αγενείς, απλώς ελπίζουμε να βαρεθούν- Ρένα Δαφνιά
Α κυρία Δαφνιά εσείς είσαστε πίσω από την εισήγηση ??? Ε???
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχετε καταλάβει ότι ήρθε Ιουνιος για να ψηφιστει ο προυπολογισμος?????????????
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεχίζω πάντως να μη βλέπω κανένα έργο..............εκτός αν γίνονται και περιμένουμε την παραμονή εκλογών για να τα δούμε
Α και κάτι ακόμα. συγχαίρω την κ. Δαφνιά, άσχετα αν δεν συμφωνώ με όλες τις απόψεις της (και για να προλάβω μερικούς κι ας μην την ψήφισα) γιατί είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ που βγαίνει με ονοματεπώνυμο να εκφράσει τις απόψεις τις (ακόμα και εγώ κρύβομαι πίσω από την ανωνυμία...)και δεν παίζει παιχνίδια υπογείως όπως πολύ άλλοι.....
ΑπάντησηΔιαγραφή