Του Στέφανου Χρ. Γκουτζιούλη, Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι. Χαλκίδας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Υπάλληλος Τμήματος Εσόδων& Δημοτικής Περιουσίας Δήμου Τρίπολης
Η μεταλιγνιτική εποχή για τη Μεγαλόπολη πλησιάζει όλο και περισσότερο. Στα πλαίσια της αντιμετώπισης της ανεργίας που θα προκύψει αλλά και γενικότερα για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, θα πρέπει να σχεδιάσουμε λύσεις που θα αποφέρουν εισοδήματα για τους κατοίκους της περιοχής.
Ο τουρισμός είναι μία λέξη που ακούγεται συχνά και προβάλλεται ως πανάκεια, αλλά μπορεί να αποτελέσει λύση ανάπτυξης μόνο αν υπάρξει ο κατάλληλος σχεδιασμός. Στο χώρο της Δ.Ε.Η. στη Μεγαλόπολη μπορεί να δημιουργηθεί Κέντρο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με αξιοποίηση υπάρχουσα πίστας Μότο Κρος και κατασκευή πίστας αγώνων ταχύτητας διεθνών προδιαγραφών, για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, ώστε να μπορούν να φιλοξενούνται αγώνες παγκοσμίων πρωταθλημάτων.
Επίσης σε αυτό το χώρο θα μπορούν να πραγματοποιούνται και άλλες δραστηριότητες όπως εκπαίδευση οδηγών, κέντρο δοκιμών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, πολιτιστικές δραστηριότητες, συνέδρια κλπ.
Η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου θα λειτουργήσει αναπτυξιακά όχι μόνο για τη Μεγαλόπολη αλλά και για την ευρύτερη περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Τρίπολης και της Καλαμάτας.
Ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολης - Καλαμάτας που θα ολοκληρωθεί στο εγγύς μέλλον, η αξιοποίηση του αεροδρομίου και του λιμανιού της Καλαμάτας καθώς και η πιθανή αξιοποίηση του αεροδρομίου της Τρίπολης, διασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση των επισκεπτών και των συμμετεχόντων στους αγώνες και στις υπόλοιπες δραστηριότητες. Η δημιουργία του Κέντρου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στη Μεγαλόπολη θα λειτουργήσει θετικά για τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής ενώ θα προκαλέσει και τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων και νέων θέσεων εργασίας.
Για παράδειγμα, πέρα από όλα τα άλλα οφέλη, με τον κατάλληλο σχεδιασμό και προγραμματισμό των αγώνων, μπορεί να λειτουργήσει θετικά για την παράταση της τουριστικής περιόδου στην ευρύτερη περιοχή, ενώ μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη για όλη την Πελοπόννησο με τη δημιουργία πακέτων εκδρομών στους αρχαιολογικούς χώρους κλπ προορισμούς ή ακόμα και με τη διοργάνωση εκδρομών κρουαζιέρας στα παράλια της Πελοποννήσου και στα γύρω νησιά.
Επιπρόσθετα θα προβάλει τουριστικά την περιοχή διεθνώς, έτσι ώστε να προσελκύονται επισκέπτες στη περιοχή όχι μόνο με αφορμή τους αγώνες που θα γίνονται κάθε φορά αλλά και σε άλλες χρονικές περιόδους.
Η δημιουργία Κέντρου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στη Μεγαλόπολη προφανώς θα είναι μία επένδυση που θα απαιτήσει αρκετά κεφάλαια τα οποία μπορούν να προέλθουν από μία αναπτυξιακή εταιρεία στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν η Περιφέρεια Πελοποννήσου, οι Δήμοι της ευρύτερης περιοχής, τα Επιμελητήρια, διάφοροι άλλοι φορείς καθώς και ιδιώτες.
Για την πραγματοποίηση αυτού του έργου η Δ.Ε.Η. μπορεί να διαθέσει τις εκτάσεις γης, ενώ στην επένδυση αυτή μπορούν να αξιοποιηθούν τα κονδύλια από το ανταποδοτικό τέλος που οφείλει να αποδίδει η Δ.Ε.Η., από χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ τα υπόλοιπα κεφάλαια μπορούν να καλυφθούν από λοιπούς φορείς, ιδιωτικές επιχειρήσεις ή με τραπεζικό δανεισμό κλπ.
Η κατασκευή και λειτουργία αυτού του έργου θα πρέπει να γίνει με διεθνή διαγωνισμό στον οποίο θα συμμετέχουν επιχειρήσεις οι οποίες θα διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία ώστε να διασφαλιστεί η σωστή κατασκευή και η καλή λειτουργία του έργου.
Οι Μεγαλοπολίτες πότε θα ξυπνήσουμε?????
ΑπάντησηΔιαγραφή