Τρίτη 15 Μαΐου 2012

881 000 € από το ειδικό τέλος στη ΔΕΗ, θα πάει στη κατασκευή δρόμου περί το Χωρέμι

Κατά πλειοψηφία, το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγαλόπολης αποφάσισε να επιβάλλει ειδικό τέλος σε βάρος της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού ΑΕ (Δ.Ε.Η. ΑΕ), στα πλαίσια της δυνητικής φορολογίας με βάση την ανταποδοτικότητα, για το οικ. έτος 2012, η οποία ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα εντός των διοικητικών ορίων του νέου Καλλικρατικού Δήμου Μεγαλόπολης, που έχει προκύψει από τη συνένωση των πρώην Δήμου Γόρτυνος, Μεγαλόπολης και Φαλαισίας.

Το Συμβούλιο όρισε το συντελεστή για τον υπολογισμό του ειδικού τέλους, για το οικ. έτος 2012, σε 1,20 € ανά τετραγωνικό μέτρο στεγασμένου και μη στεγασμένου φωτιζόμενου χώρου της Επιχείρησης, που βρίσκονται στα διοικητικά όρια του νέου Καλλικρατικού Δήμου Μεγαλόπολης και συγκεκριμένα στα διοικητικά όρια των Δημοτικών Ενοτήτων Μεγαλόπολης (πρώην Δήμου Μεγαλόπολης) και Δημοτικής Ενότητας Γόρτυνος (πρώην Δήμου Γόρτυνος), όπως αυτά έχουν δηλωθεί και αφού επανεξεταστούν από την Υπηρεσία των εσόδων του Δήμου.
Τα έσοδα που θα εισπραχθούν από το επιβαλλόμενο για το οικ. έτος 2012 ειδικό τέλος, τα οποία υπολογίζονται στο ύψος των 881.369,04 € περίπου και προκύπτουν από τη συνολική επιφάνεια της υπόχρεου επιχείρησης ΔΕΗ ΑΕ (734.474,20 τετραγωνικά μέτρα) και το συντελεστή του επιβαλλόμενου τέλους που ορίζεται σε 1,20 € ανά τετραγωνικό μέτρο (734.474,20 τ.μ. Χ 1,20 €), αποτελούν έσοδο του Κ.Α. 0471.002 του σκέλους των εσόδων του Π/σμού οικ. έτους 2012.

Τα έσοδα αυτά θα διατεθούν για την εκτέλεση των ανταποδοτικού χαρακτήρα έργου με τίτλο «Εργασίες βελτίωσης δρόμου από όρια Εγκεκριμένου Ρυμοτομικού Σχεδίου
Μεγαλόπολης-Πύλη Ορυχείων στη θέση «Ψαθί» - Κόμβος Χωρεμίου - γέφυρα Αλφειού -Περιφερειακός Τ.Κ. Χωρέμη», συνολικού ενδεικτικού π/σμού 900.000,00 €, το οποίο αναμφισβήτητα θα συμβάλλει στην εξυπηρέτηση της υπόχρεου επιχείρησης, στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της και στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της. Παράλληλα δε, θα συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας τη ζωής, στην καλύτερη διαβίωση των κατοίκων της πόλης και των όμορων Τοπικών Κοινοτήτων και την εν γένει ανάπτυξη της επιβαρημένης περιοχής.
Το ανωτέρω έργο αφορά στην κατασκευή του Περιφερειακού δρόμου του Ε.Ρ.Σ.

Συγκεκριμένα: Με την ανάπτυξη των Ορυχείων καταστράφηκε η παλαιά εθνική οδός Μεγαλόπολης- Καλαμάτας σε μήκος5 Kmπερίπου. Από την εθνική οδό εξυπηρετούνταν πολλές κοινότητες του Δήμου Μεγαλόπολης όπως Χωρέμη – Απιδίτσα – Πετροβούνι - ΄Ισαρη – Χρούσα – Λυκόσουρα - Λύκαιο. Οι κάτοικοι των κοινοτήτων αυτών εξυπηρετούνται από Νέα Χάραξη της εθνικής οδού που έγινε το 1988 και από νέο τμήμα δρόμου που κατασκεύασε η ΔΕΗ Α.Ε. εφαπτομενικά των ορυχείων, διανύοντας όμως τα τριπλάσια σχεδόν χιλιόμετρα σε σχέση με την παλιά εθνική οδό που καταστράφηκε.
Μετά την εξόρυξη του λιγνίτη στη θέση της παλιάς εθνικής οδού που καταστράφηκε
κατασκευάστηκε δρόμος στη μέση της εκμετάλλευσης των Ορυχείων και σε θέση παραπλήσια με αυτή που ήταν η κατεστραμμένη παλιά εθνική οδός. Ο δρόμος αυτός χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τις ανάγκες της εκμετάλλευσης των Ορυχείων και κατόπιν διαδοχικών αιτημάτων επιτρέπεται να γίνεται χρήση και από τους κατοίκους των κοινοτήτων που αναφέρθηκαν παραπάνω. Το μήκος του δρόμου αυτού είναι της τάξης των5 Km. Λόγω της χρήσης του από βαρέα οχήματα των Ορυχείων, από χωματουργικά μηχανήματα κ.λ.π. πολλές φορές το κατάστρωμά του παρουσιάζει φθορές που σε συνδυασμό με την επικρατούσα πολλές φορές ομίχλη να γίνεται δύσκολη και επικίνδυνη η κυκλοφορία των οχημάτων.
Για τους παραπάνω λόγους απαιτούνται τρείς βασικές εργασίες:
4. Διαπλάτυνση
5. Φωτισμός
6. Κατασκευή νέου οδοστρώματος
Το κόστος για τις ελάχιστες παραπάνω παρεμβάσεις ανέρχεται σε 650.000,00 € πλέον
Φ.Π.Α.

Επίσης μετά την κατασκευή των δυο μονάδων αποθείωσης, πρώτα στη μονάδα ΙV του ΑΗΣΜ κατά το έτος 2000 και στη συνέχεια στη μονάδα III κατά το έτος 2010, απαιτείται η τροφοδοσία των μονάδων αυτών με αδρανή υλικά που μεταφέρονται από το Λατομείο που βρίσκεται στην Τ.Κ. Παραδεισίων.
Τα οχήματα μεταφοράς των αδρανών κατά κύριο λόγο (τα οποία είναι της τάξης των 45 οχημάτων ανά ημέρα, ήτοι 90 δρομολόγια), και πολλά οχήματα βαρέως τύπου που κατευθύνονται προς τις εγκαταστάσεις των ΑΗΣΜ-Ορυχείων, διέρχονται μέσα από την Τοπική Κοινότητα Χωρέμη.
Η διέλευση μέσα από την κοινότητα είναι επικίνδυνη τόσο για τα οχήματα, όσο και για τους κατοίκους του χωριού, δημιουργεί προβλήματα στις κατοικίες του χωριού από τους κραδασμούς καιεπιβαρύνει περισσότερο τις ήδη υπάρχουσες κατολισθήσεις και ρωγμές τους που παρατηρούνται σε όλα σχεδόν τα σπίτια.
Για την επίλυση του θέματος ο Δήμος ήρθε σε συνεννόηση με τους κατοίκους του
χωριού, με την ΔΛΚΜ και με κατασκευαστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Έτσι κατά το έτος 2011 οι κάτοικοι παραχώρησαν εκτάσεις από τις ιδιοκτησίες τους όπως και η ΔΛΚΜ και κατασκευαστική εταιρεία εκτέλεσε χωματουργικές εργασίες, εργασίες απαραίτητων τεχνικών έργων και οδοστρωσίας και κατασκευάσθηκε περιφερειακός δρόμος που παρακάμπτει την Τοπική Κοινότητα Χωρέμη και οδηγεί όλη την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων προς τις εγκαταστάσεις της ΔΕΗ Α.Ε. χωρίς να προξενείται κανένα πρόβλημα εντός του χωριού όπως αυτά περιγράφηκαν παραπάνω.
Το μήκος της παράκαμψης ανέρχεται σε1,5 Km και οι εργασίες που υλοποιούνται να
γίνουν για να ολοκληρωθεί το έργο είναι :
-Οδοστρωσία
-Ασφαλτοστρώσεις
-Σήμανση
Το προεκτιμούμενο κόστος ανέρχεται στο ποσόν των 250.000,00 € πλέον Φ.Π.Α.

Σημειωτέον ότι η παράκαμψη της Τοπικής Κοινότητας Χωρέμη αποτελεί συνέχεια του
δρόμου που αναφέρθηκε παραπάνω και διασχίζει τα Ορυχεία και καταλήγει στη Μεγαλόπολη.
Έτσι η όλη παρέμβαση μπορεί να αποδοθεί με τον τίτλο: «Εργασίες βελτίωσης δρόμου από όρια  Εγκεκριμένου Ρυμοτομικού Σχεδίου Μεγαλόπολης-Πύλη Ορυχείων στη θέση «Ψαθί»-Κόμβος Χωρεμίου- γέφυρα Αλφειού-Περιφερειακός Τ.Κ. Χωρέμ绨.

Συγκεκριμένα η κατασκευή του έργου θα συμβάλει σημαντικότατα:
· στην ασφαλή κίνηση όλων των οχημάτων από και προς τις εγκαταστάσεις της.
· στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που πολλάκις συμβαίνουν στους εν λόγω
δρόμους με τα οχήματα που κινούνται σε αυτούς για την εξυπηρέτησή της, τα οποία
επιβαρύνουν οικονομικά την επιχείρηση.
· στη μείωση του κόστους και στην εξασφάλιση της ασφαλέστερης και οικονομικότερης
μεταφοράς των υλικών της, των μηχανημάτων και εξαρτημάτων τους που χρησιμοποιούνται από την επιχείρηση κατά την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της.
· στην παροχή καλύτερων συνθηκών προσέγγισης στους ωφέλιμους χώρους της.
· στη μείωση του κόστους συντήρησης και αποκατάστασης των φθορών του
καταστρώματος των Τοπικών Κοινοτήτων.
· στη μείωση των κινδύνων πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, στην προστασία του
περιβάλλοντος και της δημόσιας περιουσίας, καθώς και την εν γένει βελτίωση της
ποιότητας της ζωής των κατοίκων της Τοπικής Κοινότητας Χωρέμη και των άλλων
οικισμών, εφόσον θα αντιμετωπισθεί μέγιστος όγκος προβλημάτων που δημιουργούνται από την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.
· στην εν γένει αναβάθμιση της περιοχής.

Για όλους τους παραπάνω λόγους κρίνεται απολύτως αναγκαία η κατασκευή του δρόμου μήκους5 Kmπερίπου, του οποίου το κατάστρωμά του παρουσιάζει φθορές, λόγω της χρήσης του από βαρέα οχήματα των Ορυχείων, από χωματουργικά μηχανήματα κ.λ.π., που σε συνδυασμό με την επικρατούσα στην περιοχή πολλές φορές ομίχλη γίνεται δύσκολη και επικίνδυνη η κυκλοφορία των οχημάτων. Επίσης, κρίνεται απολύτως αναγκαία η υλοποίηση εργασιών οδοστρωσίας στον περιφερειακό δρόμο μήκους1,5 Kmπερίπου που κατασκευάσθηκε από την ΔΛΚΜ και οδηγεί όλη την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων προς τις εγκαταστάσεις της ΔΕΗ Α.Ε., παρακάμπτοντας την Τοπική Κοινότητα Χωρέμη, χωρίς να προξενείται κανένα πρόβλημα εντός του χωριού.
Προδήλως, η κατασκευή του δρόμου αυτού θα διευκολύνει άμεσα την κίνηση όλων των τροχοφόρων από και προς τις εγκαταστάσεις της ΔΕΗ Α.Ε., θα παρέχει μέγιστη ασφάλεια στα κινούμενα οχήματα και τους εργαζομένους, θα επιλύσει τα τεράστια αναπόφευκτα προβλήματα που δημιουργούνται από την αναγκαστική συνύπαρξη της με την τοπική κοινωνία, θα προσδώσει μέγιστη ωφέλεια στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της και θα επιφέρει σημαντικότατα κέρδη στην Επιχείρηση.
Και αναμφισβήτητα η κατασκευή του έργου θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων των Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου, στην προστασία του περιβάλλοντος, της περιουσίας των κατοίκων, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και στην εν γένει ανάπτυξη της περιοχής.

Η επιβολή του ειδικού αυτού τέλους σε βάρος της Δ.Ε.Η. ΑΕ, για την υλοποίηση του
προαναφερόμενου έργου, συνάδει με τις διατάξεις της παρ. 13 του άρθρου 25 του Ν. 1828/1989 (ΦΕΚ 2 τεύχος Α), όπως έχουν ισχύ, έχει σαν βάση την αρχή της αντιστοιχίας μεταξύ υποχρέωσης και παροχής και παρέχει ειδική ωφέλεια στην υπόχρεο Δ.Ε.Η. Α.Ε, εφόσον συμβάλει στην ταχύτερη και ασφαλέστερη αλλά και την οικονομικότερη κίνηση όλων των οχημάτων από και προς τις εγκαταστάσεις της, την ταχύτερη και οικονομικότερη αλλά και ασφαλέστερη μεταφορά των υλικών και των μηχανημάτων στα πλαίσια της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της, τη μείωση του κινδύνου πρόκλησης ατυχημάτων που επιβαρύνουν οικονομικά την επιχείρηση, την καλύτερη παροχή υπηρεσιών και τη διευκόλυνση σε κάθε είδους περαιτέρω προγραμματισμό στα πλαίσια της ανάπτυξης και της λειτουργίας της.

Τα προβλεπόμενα από την επιβολή του ειδικού τέλους έσοδα, του ποσού των 881.369,04 € (734.474,20 τ.μ. Χ 1,20 €), εφόσον εισπραχθούν, θα διατεθούν για την εκτέλεση τμήματος των εργασιών του έργου ανταποδοτικού χαρακτήρα «Εργασίες βελτίωσης δρόμου από όρια Εγκεκριμένου Ρυμοτομικού Σχεδίου Μεγαλόπολης-Πύλη Ορυχείων στη θέση «Ψαθί»- Κόμβος Χωρεμίου- γέφυρα Αλφειού-Περιφερειακός Τ.Κ. Χωρέμη», συνολικού ενδεικτικού π/σμού 900.000,00 €, για την ολοκλήρωση του οποίου θα διατεθούν και ίδιοι πόροι του Δήμου.

Η απόφαση λήφθηκε, μειοψηφούντων των Δημοτικών Συμβούλων (6) της μείζονος μειοψηφίας κ. Τσιριγώτη, κ. Μιχόπουλου, κ. Βλασόγιαννη, κ. Ρουμπαλά, κ. Αθανασόπουλου και κ. Νικητόπουλου, οι οποίοι καταψήφισαν την πρόταση της εισηγήτριας κας Λύγουρη και πρότειναν την επιβολή του ειδικού τέλους σε βάρος της ΔΕΗ Α.Ε. με αύξηση του συντελεστή του επιβαλλόμενου τέλους κατά το έτος 2011 κατά 20 %, σύμφωνα με την πρόταση των εκπροσώπων της μειοψηφίας στην Οικονομική Επιτροπή.

Επίσης, καταψήφισε ο Κώστας Παγανός, επικεφαλής της πλέον ελάσσονος μειοψηφίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog