Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Προσωρινή διαχείρηση αποβλήτων: τι είναι αυτό;;;;

 του  Σταύρου  Αργυρόπουλου

Κάτι πολύ σημαντικό έως και  τόσο απλά νομικό:
Καλό θα ήταν ΟΠΟΙΟΙ και ΟΠΟΙΕΣ ομιλούν και γράφουν περί ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ των ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΜΑΣ ΕΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ:::::
Πουθενά στην Νομοθεσία (ΠΕΣΔΑ, Καλλικράτης, Εθνικός Στρατηγικός Σχεδιασμός κλπ.) ΔΕΝ αναφέρεται η έννοια Προσωρινή διαχείριση αποβλήτων ΜΕΧΡΙ να έρθει η κάθε Περιφέρεια και να λύσει το πρόβλημα μέσω ΣΔΙΤ (!!!!) Η ευθύνη διαχείρισης είναι (ΝΟΜΙΚΑ πάντα μιλάμε και γράφουμε) ευθύνη των ΔΗΜΩΝ με συγκεκριμένες αρμοδιότητες που περιγράφονται σε άπταιστα Ελληνικά ως εξής στον 3852/2010 (Καλλικράτης):

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ ́
ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ
Άρθρο 94 Πρόσθετες αρμοδιότητες δήμων
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ  25. Η διαχείριση στερεών αποβλήτων, σε επίπεδο προσωρινής αποθήκευσης, μεταφόρτωσης, επεξεργασίας, ανακύκλωσης και εν γένει αξιοποίησης, διάθεσης, λειτουργίας σχετικών εγκαταστάσεων,
κατασκευής μονάδων επεξεργασίας και αξιοποίησης, καθώς και αποκατάστασης υφιστάμενων χώρων εναπόθεσης (Χ.Α.Δ.Α.).
Η διαχείριση πραγματοποιείται, σύμφωνα με τον αντίστοιχο σχεδιασμό, που καταρτίζεται από την Περιφέρεια κατά την ειδικότερη ρύθμιση του άρθρου 186 παρ. ΣΤ ́αριθμ. 29 του παρόντος νόμου.

Δηλ. ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΟΣΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΑΤΤΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΔΕΙΑ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΠΡΙΝ ΣΤΕΙΛΕΙ ΠΧ. ΤΟ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑ ΤΟΥ ΣΕ ΠΙΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΑΦΗΣ Ή ΑΛΛΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΧΥΤΑ ΚΑΘΕ ΡΑΧΟΥΛΑ ΚΑΙ ΦΟΥΓΑΡΟ.
ΑΥΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Συμπερασματικά : Δύσκολα αντιλαμβάνεται κάποιος με ποιο δικαίωμα κάνει όλα αυτά που κάνει η κάθε Περιφέρεια  (πχ. ΣΔΙΤ) τι στιγμή που άλλος είναι ο ρόλος της:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε ́
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
Άρθρο 186 Αρμοδιότητες Περιφερειών
ΣΤ. Έργων - Χωροταξίας - Περιβάλλοντος, στους οποίους περιλαμβάνονται, ιδίως

29. Η κατάρτιση και έγκριση του περιφερειακού σχεδιασμού διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, στο πλαίσιο του αντίστοιχου εθνικού σχεδιασμού, ο οποίος αποσκοπεί, κυρίως, στη μελέτη και τον καθορισμό
των μεθόδων διαχείρισης, καθώς και στη χωροθέτηση των πάσης φύσεως σχετικών εγκαταστάσεων περιλαμβανόμενης και της έκδοσης των κατά περίπτωση αδειών, που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.
Κατά το σχεδιασμό λαμβάνονται υπόψη οι κοινωνικές, οικονομικές, τεχνικές, περιβαλλοντικές, καθώς και οι ειδικές συνθήκες της περιοχής

ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΔΕΝ ΠΡΑΤΤΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ. ΟΥΤΕ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΟΡΙΖΕΙ (τα αφήνει στον πιθανό μελλοντικό εργολάβο!!!) ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΥΤΕ ΧΩΡΟΘΕΤΕΙ, ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΜΟΝΟ (?) ΝΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ (Αρθρο 94, παρ.25 του 3852/2010)

Και επειδή Δήμος σημαίνει ΔΗΜΟΤΗΣ, στη ΣΠΑΡΤΗ και στη Λακωνία γενικότερα αναλάβαμε τις ευθύνες μας. Τα αποτελέσματα φαίνονται και καλούμε
Όλους τους ΘΕΣΜΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ (ΚΟΜΑΤΑ, ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ, ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ)   ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΘΕΣΗ για την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
ΜΕΣΩ ΧΨΩ *** ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΕΜΕΙΣ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ τη ΛΑΚΩΝΙΚΗ ΒΙΟΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε. (Πολυμετοχική κοινωνική εταιρεία Λαϊκής Βάσης)

****Α.Ε., Συνεταιρισμών, Μη κερδοσκοπικών, Αστικών Μ.Κ, και ότι άλλο μας φωτίσει ο νους μας και ο νόμος.

Ο ΚΑΝΑΠΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΟΥ

 -----------------------------------------------------------------------


Το 2005, το Δικαστήριο έκρινε ότι η Ελλάδα δεν είχε λάβει επαρκή μέτρα για την παύση λειτουργίας και την αποκατάσταση των παράνομων ΧΥΤΑ, που ήταν εκατοντάδες σε όλη τη χώρα.

Οκτώ χρόνια αργότερα, διαπιστώνοντας ότι δεν σημειώθηκε επαρκής πρόοδος μετά την έκδοση της απόφασης, η Επιτροπή παραπέμπει εκ νέου την υπόθεση στο Δικαστήριο.

Σύμφωνα με την καθιερωμένη πολιτική, προτείνει την επιβολή ημερήσιας χρηματικής ποινής ύψους 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα που μεσολαβεί από τη δεύτερη απόφαση του Δικαστηρίου μέχρις ότου η Ελλάδα συμμορφωθεί με την απόφαση, καθώς και κατ’ αποκοπή προστίμου 7.786 ευρώ ανά ημέρα για το διάστημα που μεσολαβεί από την πρώτη απόφαση μέχρι την ημέρα συμμόρφωσης ή την ημέρα έκδοσης της δεύτερης απόφασης του Δικαστηρίου.

Άρα, εάν το Δικαστήριο συμφωνήσει με την πρόταση της Επιτροπής, τότε η Ελλάδα θα πρέπει να καταβάλλει από 23.000.000 ευρώ έως 28.000.000 ευρώ εφάπαξ (ανάλογα με το πότε θα εκδοθεί η δεύτερη απόφαση του δικαστηρίου), καθώς και 71.193 ευρώ για κάθε ημέρα που δεν συμμορφώνεται, μετρώντας από την ημέρα που θα εκδοθεί η δεύτερη απόφαση του Δικαστηρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog