Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Επιπρόσθετη αποζημίωση άνω των 50 εκατομμυρίων προσδοκά ο Μορέας



ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Πρόσθετη αποζημίωση, ύψους 50,5 εκατομμυρίων ευρώ, φέρεται να ζητάει η
κοινοπραξία «Μορέας», για τον αυτοκινητόδρομο
Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας/Λεύκτρου-Σπάρτης. 

Σημειώνεται ότι ο ευρωβουλευτής
του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής, έχει δηλώσει ότι ο Μορέας έχει ήδη λάβει αποζημιώσεις
από το Ελληνικό Δημόσιο ύψους 68 εκατ. ευρώ…!

Σε σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» και του Γιώργου Λιάλιου,
σημειώνεται ότι διαιτητικό δικαστήριο αναμένεται να εκδώσει την απόφασή του,
αναφορικά με αίτημα του Μορέα «για την καταβολή επιπρόσθετων 50,5 εκατ. ευρώ»,
«λόγω επιτάχυνσης εργασιών», αίτημα που δεν είχε γίνει δεκτό από το Δημόσιο,
γι’ αυτό και η υπόθεση πήγε σε διαιτητικό δικαστήριο.
Το δημοσίευμα αναφέρεται στην εξέλιξη του έργου του αυτοκινητόδρομου και τονίζει
ότι σε κάθε περίπτωση θα ολοκληρωθεί εντός του 2014.
Μεταξύ άλλων σημειώνεται: «Οι αρχαιολογικές εργασίες (σ.σ. στο τμήμα
Λεύκτρο-Σπάρτη) είναι το κύριο αντικείμενο του έργου αυτή τη στιγμή. Σύμφωνα με
πληροφορίες της κοινοπραξίας «Μορέας» (που διαχειρίζεται το έργο), οι εργασίες
πλέον εστιάζονται στα εναπομείναντα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, ήτοι στο τμήμα
Λεύκτρο - Σπάρτη (μήκους 46 χλμ.) και στον περιφερειακό της Καλαμάτας (μήκους 11
χλμ.).
Πάντως, την προηγούμενη εβδομάδα, το υπουργείο Υποδομών διέθεσε νέα πίστωση
(περίπου 163.000 ευρώ) για την κάλυψη των αναγκών των αρχαιολογικών εργασιών,
για τους μήνες Απρίλιο - Ιούνιο. Συνολικά έχουν εγκριθεί 6,7 εκατ. ευρώ για τις
ανάγκες των αρχαιολογικών εργασιών το 2010-2013.

Ας δούμε σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες:
Λεύκτρο - Σπάρτη. Οι εργασίες στο τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη συνεχίζονται κανονικά,
στα σημεία όπου υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι. Κι αυτό καθώς, παρότι και δεν
υπάρχουν πλέον εκκρεμότητες παράδοσης των απαλλοτριωμένων χώρων, εν τούτοις,
ειδικά στο τμήμα Πελλάνα - Σπάρτη, παραμένουν δεσμευμένοι έως σήμερα αρκετοί και
εκτεταμένοι χώροι, λόγω αρχαιολογικών ερευνώνκαι ανασκαφών με ασαφές
χρονοδιάγραμμα παράδοσης. Το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών του εν
λόγω τμήματος ανέρχεται στo 75%.
Με τα σημερινά δεδομένα, και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των χώρων
που έως και σήμερα παραμένουν δεσμευμένοι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα
(πλέον του έτους) για αρχαιολογικές έρευνες, η αποπεράτωση του τμήματος
εκτιμάται ότι θα είναι εφικτή εντός του 2014.
Περιφερειακός Καλαμάτας. Κανονικά συνεχίζονται και οι εργασίες στον Περιφερειακό
της Καλαμάτας, στα σημεία όπου έχουν παραδοθεί χώροι, με έμφαση στην κατασκευή
της γέφυρας του Νέδοντα (μήκους 360 μέτρων και ύψους 40 μέτρων), ο δεξιός κλάδος
της οποίας έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Ιούνιο. Το ποσοστό ολοκλήρωσης των
εργασιών του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στο 40%.
Πάντως, την περίοδο αυτή αναμένεται και η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου
για τις τελευταίες οικονομικές απαιτήσεις του «Μορέα». Τον Απρίλιο του 2012 ο
«Μορέας» κατέθεσε αίτημα για την καταβολή 50,5 εκατ. ευρώ, λόγω επιτάχυνσης
εργασιών, αίτημα που δεν έγινε δεκτό από το Δημόσιο και παραπέμφθηκε σε διαιτησία.
Εκτός από τα έργα που κατασκευάζει ο «Μορέας», απομένει και η κατασκευή γέφυρας
390 μέτρων στην Τσακώνα, σε τμήμα που κατασκευάζεται με έξοδα του Δημοσίου. Η
παράδοση της γέφυρας αναμένεται και αυτή μέσα στο 2014».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog