Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Πώς λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας των θυρών του αεροπλάνου στο κόκπιτ

Η αποκάλυψη ότι ο κυβερνήτης του μοιραίου Airbus, το οποίο συνετρίβη την Τρίτη με 150 επιβαίνοντες στις γαλλικές Άλπεις, βρέθηκε κλειδωμένος έξω από το πιλοτήριο, έθεσε διάφορα ερωτήματα όσον αφορά την ασφάλεια των θυρών στα πιλοτήρια των εμπορικών αεροσκαφών.

Μετά την 11η Σεπτεμβρίου, η αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφαλείας (FAA) αύξησε δραματικά τα μέτρα ασφαλείας. Τόσο οι αεροπορικές εταιρείες όσο και οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο επένδυσαν τεράστια ποσά προκειμένου να διασφαλίσουν τους επιβάτες και το πλήρωμα εν πτήσει. Μεταξύ αυτών των μέτρων περιλαμβάνονται και οι κανόνες ασφαλείας για την είσοδο στο κόκπιτ.

Στα Airbus320, τα οποία προορίζονται για μικρές ή μεσαίες διαδρομές, οι κυβερνήτες είναι δύο. Η πόρτα του κόκπιτ παραμένει κλειδωμένη καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης και μπορεί να ανοιχτεί είτε από μέσα είτε από έξω, εφόσον ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης πληκτρολογήσει έναν συγκεκριμένο κωδικό. Αυτός που βρίσκεται εντός του κόκπιτ επιτρέπει με τη σειρά του την είσοδο σε εκείνον που έχει βγει, αφότου τον αναγνωρίσει από βιντεοκάμερα. Σε περίπτωση ηλεκτρικής βλάβης, η πόρτα ξεκλειδώνει αυτόματα, όμως παραμένει κλειστή.

Υπάρχει ωστόσο και μία ειδική διαδικασία, σε περίπτωση που κάποιος μέσα στο πιλοτήριο αντιμετωπίζει οποιοδήποτε πρόβλημα. Όπως αναφέρεται στη Monde, ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης πρέπει να πληκτρολογήσει έναν ειδικό κωδικό, ο οποίος προβλέπεται για επείγουσα ανάγκη. Έπειτα από 30 δευτερόλεπτα χωρίς αντίδραση μέσα από το κόκπιτ, η πόρτα ανοίγει αυτόματα. Εκτός εάν ο πιλότος που βρίσκεται μέσα στο κόκπιτ, εμποδίσει στον άλλο την είσοδο...


securityreport.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog