ΕΡΩΤΗΣΗ – ΠΡΟΤΑΣΗ
Θέμα: «Ο Νόμος 3908/2011 αδικεί κατάφωρα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των πυρόπληκτων νομών της Περιφέρειάς μας. Ανάγκη άμεσων ενεργειών για την τροποποίησή του»
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Περιφερειάρχη,
Με την ψήφιση του Ν. 3908/2011 έγινε σαφές ότι το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας αποφάσισε να βάλει ταφόπλακα στις όποιες – ελάχιστες – προοπτικές και προσπάθειες ανάπτυξης στους πυρόπληκτους Νομούς του 2007. Με την απόφαση του να περικόψει ποσοστό ενίσχυσης κατά 10% από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είχαν υποβάλλει επενδυτικές προτάσεις στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου 3299/2004.
Η διάταξη του άρθρου 16 παράγραφος 2α του Ν. 3908/11 είναι σαφής ως προς τις αρνητικές συνέπειες εφαρμογής του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων 2007 – 2013.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι αυτή που θίγεται από την απόφαση αυτή, αφού επλήγη ανεπανόρθωτα από τις πυρκαγιές του 2007 και ως αντιστάθμισμα της κατάστασης αυτής οι επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν σε πυρόπληκτες περιοχές μετατάχτηκαν στην Κατηγορία 1 με το μεγαλύτερο ποσοστό ενίσχυσης.
Δυόμισι χρόνια μετά, πολλές από τις επιχειρήσεις που υπέβαλαν επενδυτικές προτάσεις στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου, δεν έχουν αξιολογηθεί από τις αρμόδιες γνωμοδοτικές επιτροπές, χωρίς να ευθύνονται οι ίδιες.
1. Αντιμετωπίζονται με άνισα κριτήρια επενδυτικές προτάσεις που υπεβλήθησαν με το ίδιο καθεστώς δημιουργώντας ζητήματα ισονομίας και ισοπολιτείας.
2. Οι επενδυτικές προτάσεις βαθμολογήθηκαν και αξιολογήθηκαν σύμφωνα με τα ισχύοντα με ποσοστό χρηματοδότησης 60%.
Μετά την αναδιαμόρφωση του ποσοστού σε 50% πόσες από αυτές θα είναι βιώσιμες; Και πόσοι από τους ενδιαφερόμενους θα είναι διατεθειμένοι να συνεχίσουν την όποια δραστηριότητα τους έχοντας να αντιμετωπίσουν την κραυγαλέα αναξιοπιστία του κράτους;
3. Το χρηματικό κόστος που καλείται να καταβάλλει το Υπουργείο είναι ασήμαντο συγκρινόμενο με την αφερεγγυότητα και την αναξιοπιστία που εμφανίζει υιοθετώντας τέτοιες πρακτικές.
4. Η περικοπή του ποσοστού χρηματοδότησης από 60% σε 50% δυόμισι χρόνια μετά δεν μπορεί να τεκμηριωθεί με κανένα νόμο ή απόφαση όταν ο Αναπτυξιακός Νόμος (Ν. 3299/04) Άρθρο 7 (§7α) προέβλεπε ότι η επιλεξιμότητα θα δινόταν σε δέκα (10) ημέρες και η γνωμοδότηση της υπηρεσίας περί υπαγωγής ή μη θα δινόταν εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνίας υποβολής της επενδυτικής πρότασης.
Είναι απαράδεκτο τριάντα (30) μήνες μετά, να έρχεται η κυβέρνηση και να μειώνει την επιχορήγηση κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες με αρνητικές συνέπειες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των πυρόπληκτων νομών και με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και των υπηρεσιών του.
Έχω τη γνώμη ότι, επειδή η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ως κατ’ εξοχήν πυρόπληκτη περιφέρεια μαζί με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θίγονται περισσότερο από όλες τις περιφέρειες της χώρας, πρέπει να παρέμβετε άμεσα προς το Υπουργείο και να ζητήσετε:
1. Να προχωρήσει σε άμεση τροποποίηση της παραγράφου 2α του άρθρου 16 του Ν 3908/2011 ειδικά για τη περίπτωση των προτάσεων που υποβλήθηκαν στους πυρόπληκτους Νομούς μέχρι την 31η Αυγούστου 2008.
2. Άμεσα – και το αργότερο μέχρι τις 30/04/2011 - οι υπηρεσίες του Υπουργείου (κεντρικά και περιφερειακά) να γνωμοδοτήσουν για τα επενδυτικά σχέδια που δεν έχουν ακόμη εισαχθεί στις αρμόδιες επιτροπές για γνωμοδότηση.
Με βάση όλα αυτά, σας ερωτώ:
α) Συμφωνείτε με τις προτάσεις που καταθέτουμε, οι οποίες είναι στην ίδια κατεύθυνση με ό,τι ζητάνε και τα Επιμελητήρια της Πελοποννήσου και το Οικονομικό Επιμελητήριο Πελοποννήσου;
β) Θα προχωρήσετε στις αναγκαίες ενέργειες προς το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ώστε να άρει αυτή τη μεγάλη αδικία προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιφέρειάς μας;
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog