Δευτέρα 14 Μαΐου 2012

Μεγαλόπολη: τι γίνεται με την συνδετήρια οδό;;;

Πέρασε  1  τουλάχιστον  μήνας  από  την  συνεδρίαση  του  ΔΣ  Μεγαλόπολης,
όπου  συζητήθηκε  για  τελευταία  φορά  το  θέμα  της  συνδετήριας  οδού  της  Μεγαλόπολης.
Από  εκεί  και  μετά  καμία  αναφορά  καμία  ενημέρωση...
Έγινε  κάτι:
που  βρισκόμαστε;
Άγνωστον....

Ας  θυμηθούμε  λοιπόν  τι  λέχθηκε  στο  συγκεκριμένο  ΔΣ
Παραθέτουμε  την  ιδιαίτερα  ακριβή  και  διαφωτιστική  θέση
του  προέδρου  του  ΔΣ  κ.  Τάσου  Κάβουρα:
----------------------------------------------
........
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Κάβουρας είπε τα εξής:
Ο Ανισόπεδος κόμβος Μεγαλόπολης και η συνδετήρια οδός με τη πόλη μας αποτελεί ένα
θέμα που μας ταλάνισε για 17 χρόνια περίπου. Σήμερα καλούμεθα να αποφασίσουμε τη σύνδεση
της πόλης με τη ΝΕΟ Τρίπολης – Καλαμάτας και ο καθένας μας καλείται να τοποθετηθεί με τη
ψήφο του ξεκάθαρα και με ιστορική ευθύνη. Η πόλη και η περιοχή δεν αντέχει άλλο να
περιμένει. Θέλει λύση άμεση και καθαρή.
Πολλά μέχρι σήμερα δεν έγιναν όπως θα έπρεπε.Δεν τηρήθηκαν διαδικασίες και πολλές αποφάσεις πάρθηκαν ερήμην της βούλησης της
τοπικής Κοινωνίας. Το κυρίαρχο όργανο αποφάσεων που είναι το Δημοτικό Συμβούλιο δεν
τοποθετήθηκε σε κομβικά χρονικά σημεία του έργου,
και μάλιστα υπήρξαν παλινωδίες που
περιέπλεξαν το θέμα περισσότερο παρά βοήθησαν προς την εξεύρεση λύσης.
---Με την 147/1997 ομόφωνη απόφαση του Δ. Σ. Μεγαλόπολης , επιλέχθηκε μεταξύ τριών
λύσεων, η λύση να γίνει η σύνδεση της Ν.Ε.Ο. με τη Μεγαλόπολη ανατολικά του οικισμού
Περιβόλια και με κατάληξη στον Περιφερειακό δρόμο της Μεγαλόπολης.
Αποκλείστηκε η λύση να γίνει η σύνδεση από περιοχή Μαλλωτά έως οικισμός Κάτω
Μακρύσι στο ύψος περίπου του Βενζινάδικου του κ. Βλασόγιαννη. Δηλαδή να έχουμε σύνδεση
απ’ ευθείας στη φυσική είσοδο της πόλης, όπως είθισται στις περισσότερες συνδέσεις πόλεων.
---Εγκρίθηκε η Προέγκριση Χωροθέτησης του έργου με την απόφαση ΕΥΠΕ/100907/3-5-
2001 του Γενικού Διευθυντή Περιβάλλοντος. Συνεπώς από εκείνη την ημέρα γνωρίζαμε που
καταλήγει ο δρόμος, στη Περιφερειακή Μεγαλόπολης δίχως να δεσμεύεται η ακριβής θέση.
----Από το 2003 από την ΕΥΔΕ άρχισε η εκπόνηση της μελέτης του συνδετήριου δρόμου
συνολικής απόστασης περίπου 2500 μέτρα.
----Το Νοέμβριο του 2005 καλείται το Νομαρχιακό Συμβούλιο να γνωμοδοτήσει πριν τη
ψήφιση της ΜΠΕ το οποίο δεν απάντησε. Δεν έχουμε γνωμοδότηση όμως ούτε από το Υπουργείο
Πολιτισμού με δεδομένη τη χάραξη της Συνδετήριας πάνω από την Αρχαία πόλη των Αιμονιών.
Αλλά ούτε το Δημοτικό Συμβούλιο Μεγαλόπολης αποφασίζει και προτείνει κάτι διαφορετικό σε
κάποια συνεδρίασή του.
---Με την 101860/1-3-2006 ΚΥΑ εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί όροι της Συνδετήριας
οδού και κηρύχθηκε αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων με την ΚΥΑ 1108372/4-1-2007.
Με την 162/2007 απόφαση του Δ. Σ. Μεγαλόπολης μετά από αίτημα κατοίκων του Δ. Δ.
Περιβολίων και αίτησης του δημότη Γεώργιου Βασιλόπουλου, το Δημοτικό Συμβούλιο
αναγνωρίζει το πρόβλημα στη χάραξη της οδού δίπλα στην οικία Βασιλόπουλου, και αποφασίζει
με τις ψήφους της συμπολίτευσης η σύνδεση να γίνει από Μαλλωτά, μειοψηφούσης της
Αντιπολίτευσης που προτείνει να γίνει μετατόπιση της Συνδετήριας οδού στο ύψος της οικίας
Βασιλόπουλου.
----Με την 360/2009 ομόφωνη απόφαση του το Δ. Σ. δηλώνει την αντίθεσή του να
τροποποιήσει το σχέδιο πόλης Μεγαλόπολης στην επιλεγείσα θέση δίπλα στην οικία
Βασιλόπουλου, και ζητά την αλλαγή χάραξης κατάντη του Μαλλωτά άλλως εναλλακτικά νότια
της οικίας Βασιλόπουλου στη περιοχή της συμβολής της Περιμετρικής οδού με τη δημιουργία
κόμβου (στην ορθή γωνία).
Εν τω μεταξύ από το 1997 η Ε΄ εφορεία αρχαιοτήτων (Σπάρτη) αναφέρει την ύπαρξη
Αρχαιοτήτων στη ζώνη διέλευσης του Συνδετήριου δρόμου ανατολικά του οικισμού Περιβόλια,
στην Αρχαία πόλη Αιμονιών.
Αρχίζουν εργασίες με σωστικές ανασκαφές οι οποίες ολοκληρώνονται τον Αύγουστο του
2011, και ο χώρος παραδόθηκε πλέον για εκτέλεση έργων της Συνδετήριας οδού.
----Τον Σεπτέμβριο του 2011 κατά πρώτον έχουμε στη Μεγαλόπολη επίσημη ενημέρωση από
τον κ. Καρνέση προϊστάμενο της ΕΥΔΕ, και όντας δίπλα του στο πάνελ στην αίθουσα του Δ. Σ.
ενημερώθηκα και εγώ για τη νέα προτεινόμενη χάραξη με κατάληξη στην οδό Καβάφη.
Η πρόταση του Δ. Σ. Μεγαλόπολης το 2009 για μεταφορά της χάραξης νότια της αρχικής
στη καμπή του Περιφερειακού (ορθή γωνία) με τη δημιουργία κόμβου, απορρίφθηκε και δεν
έγινε δεκτή από την ΕΥΔΕ και αναφέρονται συγκεκριμένοι λόγοι, προτείνεται άλλη χάραξη,
βόρεια της αρχικής με συμπληρωματική απαλλοτρίωση περίπου σε απόσταση 200 μέτρων
χάραξης. Ακούγονται διαμαρτυρίες από ιδιοκτήτες της νέας χάραξης και ο κ. Καρνέσης φαίνεται
να ενοχλείται γιατί δεν του αποδίδονται τα εύσημα μετά από μια μεγάλη προσπάθεια εκπόνησης
της νέας μελέτης.
----Με την Α.Π. ΕΥΠΕ/οικ. 203974/3-10-2011 Υπουργική απόφαση ΥΠΕΚΑ τροποποιείται
η ΜΠΕ του 2006 δίχως να προηγηθεί διαβούλευση από το Περιφερειακό Συμβούλιο
Πελοποννήσου, ως όφειλε, καθόσον θεωρήθηκε ήσσονος σημασίας η τροποποίηση και από μόνο
του το Υπουργείο διαπιστώνει ότι η νέα χάραξη βελτιώνει την πρώτη χάραξη. Και φυσικά δίχως
να υπάρξει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Μεγαλόπολης που να συνηγορεί προς
τούτο.

Προσωπικά πιστεύω ότι όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα μέχρι το 2009, και μετά
την 360/2009 απόφαση, η τροποποίηση για την οποία θα μπορούσαμε να δούμε ρεαλιστικά σε
συνέχεια της 360, ήταν και μόνο σε δύο πιθανά σημεία α) στην οδό Σκουφά και β) στην οδό
Καβάφη.
Έχω να κάνω τις ακόλουθες παρατηρήσεις.
α)
ο συνδετήριος δρόμος δεν ενώνει τη πόλη της Μεγαλόπολης με τη Ν.Ε.Ο. ενώνει μια
ολόκληρη περιοχή που επεκτείνεται πέραν του δήμου μας με τον Εθνικό δρόμο συνεπώς η
διατομή 10 μέτρων της συνδετήριας με βρίσκει κάθετα αντίθετο αν αναλογιστούμε ότι πριν από
27 χρόνια όταν εκπονήθηκε το τμήμα της Επαρχιακής οδού Μεγαλόπολης – Λεύκτρο το πλάτος
της ήταν 14 μέτρα.
Ακόμα καλύτερα μπορούμε να συγκρίνουμε σήμερα τον κοινοτικό δρόμο που
κατασκεύασε ο ΜΩΡΕΑΣ προς το χωριό Σουλάρι και πρόσφατα έδωσε σε κυκλοφορία. Εννέα
έως δέκα μέτρα το πλάτος, σε αντικατάσταση του παλιού που έχει ακόμη παρουσία στα
τελευταία 500 μέτρα πριν το χωριό (πλάτους περίπου 3,50 μέτρα). Θα έπρεπε επομένως να έχει
προβλεφθεί στη συνδετήρια Μεγαλόπολης – Ν.Ε.Ο. τουλάχιστον ανά κατεύθυνση ακόμη μία
λωρίδα βραδυπορίας και συνεπώς το πλάτος της θα έπρεπε να είναι 13,50-14 μέτρα.
β) το Υπουργείο θεώρησε ότι δεν έπρεπε εμείς σαν Περιφέρεια και σαν Δήμος να
προσθέσουμε τίποτα στις δικές του μελέτες και απόψεις και προχώρησε στην υπογραφή της
συμπληρωματικής ΜΠΕ τον Οκτώβριο του 2011. Άρα σήμερα καλούμαστε σαν τετελεσμένο να
το αντιμετωπίσουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, τουτέστην έχει λάβει από μόνο του το Υπουργείο
υπόψη τις όποιες ζημίες θα επέρχονταν στους θιγόμενους ιδιοκτήτες. Όπως επίσης η ανύψωση
της ερυθράς ότι δεν δημιουργεί τοπιολογικό ζήτημα στη περιοχή του οικισμού Περιβόλια αλλά
θα επέλθει πλήρης ένταξη του έργου στο τοπίο. Αυτά διαβάζουμε στη ΜΠΕ. Συνεπώς κάνω το
ερώτημα πόσο μας δεσμεύει η τροποποιημένη ΜΠΕ αφού δεν κληθήκαμε να εκφέρουμε άποψη
σαν Δημοτικό Συμβούλιο. Παράλληλα οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες έχουν κάθε δικαίωμα να
διαμαρτύρονται προς το Υπουργείο και να ζητούν τη ζημία τους να εκτιμηθεί στην πραγματική
της τιμή. Άλλωστε το όλο έργο της Συνδετήριας θα φτάσει τα 9 εκατομμύρια ευρώ !
γ) Ήδη με την 360/2009 σπαταλήσαμε μία ευκαιρία για πραγματική αναζήτηση και άμεση
εξεύρεση λύσης το 2009, άρτιας και εκείθεν προτεινόμενης από τη τοπική κοινωνία και το
Δημοτικό Συμβούλιο.

Έρχομαι στο σήμερα.Τα τετελεσμένα γεγονότα που έρχονται από το Υπουργείο ή τα αποδεχόμαστε ή
μπαίνουμε σε ατέρμονες Νομικές πλέον διαδικασίες. Να επανέλθουμε στη ΜΠΕ του 2006 δεν
μπορεί ούτε καν να συζητηθεί θα κατηγορηθούμε σαν Δημοτικό Συμβούλιο ως μη σοβαρός
συνομιλητής.
Με την τροποποιημένη ΜΠΕ ο Συνδετήριος δρόμος έχει έρθει απέξω στη πόρτα μας,
στην οδό Καβάφη. Καλούμεθα και μόνο να ανοίξουμε τη πόρτα. Προσωπικά ψηφίζω την
τροποποίηση του Εγκεκριμένου σχεδίου Μεγαλόπολης στο συγκεκριμένο σημείο της οδού
Καβάφη καθώς και τα σχέδια προτάσεις του Υπουργείου όπως αναφέρονται στη ΜΠΕ με τη
δημιουργία ισόπεδου κόμβου. Ο κόμβος αποτελεί κομμάτι του όλου έργου.
Η απόλυτη ασφάλεια και η ανθρώπινη προστασία δεν διαπραγματεύονται.
Αν οι επιστήμονες Συγκοινωνιολόγοι έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν κάτι διαφορετικό, π. χ.
ισόπεδο κόμβο μικρότερης ακτίνας, το ίδιο όμως ασφαλές με τον αρχικά επιλεγμένο, δική τους η  απόφαση.

...........................

Δείτε  ολόκληρη  την  ανάρτηση  εδώ:
http://et.diavgeia.gov.gr/f/megalopoli/ada/Β49ΛΩΛ8-ΘΥΨ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog