Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Δράσεις του Κέντρου Πρόληψης για την Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό.

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αρκαδίας «Ανέλιξη» - ΟΚΑΝΑ, στο πλαίσιο του Προγράμματος του «Κοινωνικού Σχολείου» και στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ ΟΚΑΝΑ και Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, προωθεί την Πρωτογενή Πρόληψη επικίνδυνων συμπεριφορών για την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών.

Καθώς τον τελευταίο καιρό το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας - εκφοβισμού απασχολεί έντονα γονείς και εκπαιδευτικούς, το Κέντρο Πρόληψης Αρκαδίας ανταποκρινόμενο στα αυξημένα αιτήματα συνεργασίας που προέρχονταν τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και τους γονείς, που φαίνεται να μη γνωρίζουν τους τρόπους να το διαχειριστούν, υλοποίησε μια σειρά από δράσεις που επικεντρώνονταν στην πρόληψη του φαινομένου.

Πιο συγκεκριμένα τα δύο τελευταία χρόνια έχουν υλοποιηθεί: 
1 εκπαιδευτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Τρίπολη).
2 εκπαιδευτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Τρίπολη, Άστρος).
4 εκπαιδευτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δασκάλους και νηπιαγωγούς) με θέμα «Το Σπίτι των Παιδιών» (Τρίπολη, Άστρος).
2 ομιλίες σε συλλόγους γονέων και κηδεμόνων (Δημοτικό, Γυμνάσιο).
33 βραχείες παρεμβάσεις στους μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου στο χώρο του σχολείου,
(Τρίπολη, Μεγαλόπολη, Άστρος, Στάδιο Τεγέας και Νεστάνη).


Στις δράσεις αυτές υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα σχολεία.

Τα σεμινάρια για την Πρόληψη της Ενδοσχολικής Βίας έχουν ως στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση Δασκάλων και  Καθηγητών στο φαινόμενο του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας και τη διευκόλυνσή τους στην κατανόησή του, ώστε να μπορούν να συμβάλλουν από το ρόλο τους στην πρόληψη της εμφάνισης τέτοιων συμπεριφορών.

Τα σεμινάρια βασίζονται στη βιωματική προσέγγιση και αξιοποιούνται τεχνικές ενεργητικής μάθησης. Προσεγγίζονται θέματα όπως η επίλυση των συγκρούσεων, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η αναγνώριση των αντιλήψεων τους για την επιθετικότητα, η ανακάλυψη άλλων τρόπων έκφρασης των συναισθημάτων τους, η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των παιδιών για τα συναισθήματα των άλλων, η καλλιέργεια ατμόσφαιρας ομαδικότητας και ενδιαφέροντος στην τάξη ώστε ο σχολικός χώρος να γίνει ασφαλής τόπος για όλους, μικρούς και μεγάλους μαθητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog