«Απαράδεκτο. Νέα παράταση ζητάει η Περιφέρεια για τα λιγνιτωρυχεία»
Όσο η ηγεσία της Περιφέρειας αρνείται να αποδεχθεί την πραγματικότητα, τόσο περισσότερο εκτίθεται.
Είναι εξοργιστικό και απαράδεκτο να συνεχίζει η ηγεσία της Περιφέρειας να κρατά «ανοιχτό» το θέμα της δημιουργίας λιγνιτωρυχείων στη Φαλάνθη και στο Χωματερό της Δ.Ε. Κορώνης, όταν είναι γνωστή η κατηγορηματική αντίθεση των πολιτών και των φορέων, όχι μόνο της περιοχής, αλλά και όλης της Μεσσηνίας, οι οποίοι απαιτούν να αποτραπεί η κοινωνική, περιβαλλοντική και οικονομική καταστροφή της περιοχής.
Αντί να φέρει το θέμα της Μ.Π.Ε. για τη δημιουργία των λιγνιτωρυχείων στη Φαλάνθη και στο Χωματερό της Δ.Ε. Κορώνης στο Π.Σ. στη συνεδρίασή του της Δευτέρας 2 Απριλίου, μια και στις 4 Απριλίου λήγει και η δίμηνη παράταση που είχε ζητήσει, έστειλε νέα επιστολή στο Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και ζητά νέα δίμηνη παράταση!!! με τη δικαιολογία να δοθεί επιπλέον χρόνος για να συνυπολογιστούν τα θετικά και τα αρνητικά και να εξεταστεί το θέμα και σε σχέση με την ενεργειακή πολιτική της χώρας.
Η ηγεσία της Περιφέρειας, μετά από 3 μήνες, ισχυρίζεται ότι θέλει και άλλο χρόνο για να συνυπολογίσει τα θετικά και αρνητικά από τη δημιουργία λιγνιτωρυχείων στην περιοχή της Κορώνης. Και αυτό όταν όλοι οι φορείς και οι πολίτες που διαφωνούμε έχουμε αποδείξει ότι η δημιουργία των λιγνιτωρυχείων θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για όλη την περιοχή.
Η στάση της όμως γίνεται ακόμα πιο εξοργιστική μετά:
α) Την τοποθέτηση του αρμόδιου Υφυπουργού στη Βουλή, ο οποίος θεώρησε επαρκή τη γνωμοδότηση της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Π.Ε. Μεσσηνίας και τοποθετήθηκε αρνητικά στη δημιουργία λιγνιτωρυχείων στην περιοχή της Κορώνης, ενώ η ηγεσία της Περιφέρειας δεν τη θεωρεί επαρκή και ζητά επιπλέον γνωμοδοτήσεις από την κα Καραβασίλη και το ΕΜΠ. Ούτε βέβαια φαίνεται ότι άκουσε αυτό που ειπώθηκε στη Βουλή ότι η επένδυση δεν μπορεί να γίνει αφού διαφωνεί σύσσωμη η τοπική κοινωνία.
β) Την αποκάλυψη ότι η ΔΕΗ ούτε έχει ανάγκη από επιπλέον λιγνίτη ούτε ο λιγνίτης αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις μονάδες της Μεγαλόπολης ούτε κανένας επενδυτής έχει έρθει σε επικοινωνία με τη ΔΕΗ για να της προμηθεύσει επιπλέον λιγνίτη από την Κορώνη.
Αυτές οι εξελίξεις δικαιώνουν όλους όσους ταχθήκαμε από την πρώτη στιγμή εναντίον της δημιουργίας λιγνιτωρυχείων. Αποδεικνύεται πέραν των άλλων λόγων που έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη ότι η ΔΕΗ δεν ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο κοίτασμα. Συνεπώς είναι πολύ περίεργη η στάση της ηγεσίας της Περιφέρειας και ο καθένας ευλόγως μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Η ηγεσία της Περιφέρειας δεν πληροφορήθηκε την επιστολή της ΔΕΗ, την οποία ανέγνωσε στο Κοινοβούλιο ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Μανιάτης;
Ασφαλώς και γνωρίζει τι λέει η ΔΕΗ, άρα προσβάλει και το Περιφερειακό Συμβούλιο και τους Δήμους της Μεσσηνίας και τους πολίτες και φορείς της Μεσσηνίας.
Επιπλέον αποκαλύπτουμε ότι η συγκεκριμένη Μ.Π.Ε. έπρεπε να είχε απορριφθεί από την πρώτη στιγμή και για λόγους νομιμότητας, για τους παρακάτω λόγους:
1) Στη λιγνιτική περιοχή είναι μέσα και το Χωματερό και η Φαλάνθη.
2) Στα υπό εκμετάλλευση ορυχεία της Μ.Π.Ε.:
Η απόσταση από τα όρια του οικισμού όπως προσδιορίζονται από το υπό έγκριση ΣΧΟΟΑΠ είναι από το μεν Χωματερό 160 μ. από τη δε Φαλάνθη 354 μ.
Ο Μεταλλευτικός και Λατομικός Κανονισμός προβλέπει ότι ανάπτυξη ορυχείου δεν μπορεί να γίνει σε απόσταση μικρότερη των 250 μ. από τα όρια του οικισμού. Συνεπώς η υπό εκμετάλλευση περιοχή, η οποία απέχει από το Χωματερό 160 μ. και νομικά απορρίπτεται. Σημειώνουμε ότι σ’ αυτή την απόσταση είναι το μεγάλο ορυχείο των 430 στρ.
Απορρίπτεται όμως και η δεύτερη υπό εκμετάλλευση περιοχή των 44 στρ., η οποία απέχει από τη Φαλάνθη 354 μ., διότι υπάρχει νομολογία για τους οικισμούς τους υφιστάμενους προ του 1923, όπου για τα μεταλλεία εφαρμόζεται το Π.Δ. 2/13-3-1981. Έχει κριθεί με δύο αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας την 3189/2009 και 3218/2010 ότι απαγορεύεται εντός των ορίων και σε απόσταση μικρότερη των 500 μ. να λειτουργούν οχλούσες επαγγελματικές εγκαταστάσεις. Συνεπώς, αφού προβλέπεται τριβείο στην περιοχή, δεν μπορεί να εγκατασταθεί. Άρα και ο συγκεκριμένος υπό εκμετάλλευση χώρος προσκρούει και αυτός στο νόμο.
Συνεπώς, πέραν των όσων έχουμε πει μέχρι τώρα, δεν μπορεί να δοθεί άδεια ούτε μπορεί να εγκριθεί η Μ.Π.Ε., αφού παραβιάζεται η νομοθεσία.
3) Υπάρχει κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος, η μονή της Τριβίτσανης, η οποία βρίσκεται σε απόσταση 800 μ., ενώ η υπεύθυνη δήλωση που έχει καταθέσει η εταιρεία αναφέρει ότι σε απόσταση 1000 μ. δεν υπάρχει κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος. Συνεπώς ψεύδονται οι επενδυτές και πρέπει να υποστούν κυρώσεις.
4) Ο χάρτης δεν έχει τα όρια των οικισμών, είναι ένας χάρτης του 1960. Δεν υπάρχουν χρήσεις γης, εντοπισμένοι αρχαιολογικοί χώροι κ.λπ. Άρα το υπόβαθρο του χάρτη δεν έχει πληρότητα πληροφοριών και συνεπώς μπορεί σκοπίμως η εταιρεία να επιδιώκει την παραπλάνηση των μελών του Π.Σ. για να υφαρπάξει θετική απόφαση.
Μετά από όλα τα στοιχεία που έχουν πλέον αποκαλυφθεί, απαιτούμε από την ηγεσία της Περιφέρειας, χωρίς χρονοτριβή να φέρει το θέμα στο επόμενο Π.Σ., ώστε να κλείσει οριστικά, όπως έχουμε τονίσει η υπόθεση της δημιουργίας των λιγνιτωρυχείων στην περιοχή της Κορώνης.
Οφείλει επιτέλους η ηγεσία της Περιφέρειας να συνταχθεί με την ομόθυμη θέληση του λαού και των φορέων της Μεσσηνίας και να φέρει άμεσα θέμα «απόρριψης της Μ.Π.Ε., αλλά και πολιτικά να τοποθετηθεί ενάντια στη δημιουργία λιγνιτωρυχείων στην περιοχή της Κορώνης».
Το Π.Σ. Πελοποννήσου οφείλει να κλείσει και με πολιτική απόφαση οριστικά και αμετάκλητα το θέμα της δημιουργίας λιγνιτωρυχείων στην περιοχή και για κάθε μελλοντική προσπάθεια. Η απόφαση πρέπει να τονίζει με κατηγορηματικό τρόπο ότι, για λόγους περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς και συνολικά δημοσίου συμφέροντος απορρίπτει και κάθε μελλοντική προσπάθεια δημιουργίας λινιτωρυχείου στην περιοχή της Κορώνης και να απαιτεί από την κυβέρνηση και τη Βουλή τα εν λόγω αποθέματα να χαρακτηριστούν «στρατηγικά αποθέματα και να τεθούν σε καθεστώς ψυχρής εφεδρείας».
Δεν έχει καμία δικαιολογία πλέον η ηγεσία της Περιφέρειας να εξακολουθεί να κρατάει το θέμα ανοιχτό και ουσιαστικά να ανοίγει το δρόμο στην εταιρεία για νομικές διεκδικήσεις, όταν πέραν της καταστροφής της περιοχής, αποδείχθηκε ότι ούτε η ΔΕΗ έχει ανάγκη το εν λόγω κοίτασμα ούτε έχει γνωρίζει για τη συγκεκριμένη επένδυση και τέλος όταν η ίδια η ΜΠΕ είναι για τα σκουπίδια και επιδιώκει συνειδητά να παραπλανήσει το Π.Σ.
Εμείς θα ζητήσουμε στη συνεδρίαση της Δευτέρας, προ ημερησίας διάταξης, να απαντήσει η ηγεσία της Περιφέρειας, τι συνυπολογίζει, αφού τα πράγματα είναι πάρα πολύ σαφή, ότι τα λιγνιτωρυχεία ούτε πρέπει ούτε μπορούν να γίνουν.
30/3/2012
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
«Λεόντια υπέρ της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. η Προγραμματική Σύμβαση για τα νερά»
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Περιφερειάρχη,
Πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ ότι τη Δευτέρα 19 Μαρτίου ο κ. Περιφερειάρχης υπέγραψε προγραμματική σύμβαση με την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., χωρίς η εν λόγω σύμβαση να έχει συζητηθεί στο Π.Σ., όπως επιβάλλει η δημοκρατική δεοντολογία και η νομιμότητα.
Υπογράψατε μια προγραμματική σύμβαση για τον πιο σημαντικό φυσικό πόρο που είναι το νερό, χωρίς να γνωρίζουν τα μέλη του Π.Σ. το ακριβές περιεχόμενο της συγκεκριμένης προγραμματικής σύμβασης, η οποία κατά τη γνώμη μας είναι ετεροβαρής για τα συμφέροντα της Περιφέρειας και των πολιτών της. Διότι:
1) Δεν μπορεί τη διαχείριση του υδάτινου δυναμικού της Πελοποννήσου να την αναλάβει η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., διότι δεν έχει γνώσεις ούτε για τα υπόγεια νερά ούτε για την άρδευση. Μόνο για θέματα ύδρευσης και αποχέτευσης η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. έχει εμπειρία.
2) Διότι με βάση το Μεσοπρόθεσμο η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ήδη είναι στο Χρηματιστήριο, σε λίγο θα πωληθεί πιθανόν σε εταιρείες γαλλικών συμφερόντων. Συνεπώς δεν επιτρέπεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου να εκχωρήσει τον πιο σημαντικό φυσικό πόρο, ένα δημόσιο αγαθό που είναι τα νερά σε μια ιδιωτική εταιρεία.
3) Δεν μπορεί να εκχωρούνται στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. τα πάντα χωρίς να υπάρχουν τα σχέδια διαχείρισης απ’ τα οποία να προκύπτουν οι ανάγκες. Αυτό λέγεται πλήρης αγνωστικισμός.
4) Σήμερα υπάρχει το master plan ΙΓΜΕ – Υπουργείο Ανάπτυξης. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου οφείλει να στηριχθεί στο συγκεκριμένο και εγκεκριμένο master plan και με βάση αυτό να καθοριστούν ποιες είναι οι ανάγκες της.
5) Η σύμβαση με την Ε.ΥΔ.Α.Π. δεν καλύπτει τα προβλήματα των πολιτών της Πελοποννήσου, διότι:
i) Σημαντικό στοιχείο της διαχείρισης των υδάτινων πόρων της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετίζεται με την άρδευση. Δεν υπάρχει καμία αναφορά. Γιατί; Δεν θεωρεί ότι είναι σημαντικό αυτό ο κ. Τατούλης και συνολικά η πλειοψηφία;
ii) Από πού προκύπτει η εμπειρία της ΕΥΔΑΠ σε μελέτες υδροφόρου ορίζοντα και ότι σχετίζεται με αυτούς; Είναι γνωστό ότι για τον υδροφόρο ορίζοντα γνωρίζει το ΙΓΜΕ.
iii) Δεν γίνεται πιο ακριβής προσδιορισμός του αντικειμένου της σύμβασης τώρα, αλλά αναφέρει ότι το ακριβές αντικείμενο θα γίνεται με νέες προγραμματικές συμβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και γι’ αυτά που δεν γνωρίζει όπως είναι τα υπόγεια ύδατα και η άρδευση θα αποφασίζει ουσιαστικά αυτή.
6) Η εν λόγω σύμβαση είναι «λεόντια» υπέρ της Ε.ΥΔ.Α.Π. διότι όπως αναφέρει η σύμβαση:
α) Η Περιφέρεια εκχωρεί σε μια επιτροπή που μπορεί να ελέγχει η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. τα δεδομένα του δημόσιου αγαθού που λέγεται νερό. Δηλαδή στην ουσία παραιτείται η Περιφέρεια των δικαιωμάτων της και τα εκχωρεί όλα στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.
β) Στο άρθρο 9 αναφέρει τα πρωτοφανή ότι:
i) Απαγορεύεται να δημοσιεύεται οτιδήποτε αν δεν το εγκρίνει η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.!!!
ii) Τα δεδομένα της Περιφέρειας Πελοποννήσου που θα χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια της σύμβασης θα αποτελούν περιουσιακό στοιχείο της ΕΥΔΑΠ, δηλαδή μιας ιδιωτικής επιχείρησης!!! Από πού αντλεί το δικαίωμα η όποια πλειοψηφία του Π.Σ. να υπογράφει κάτι τέτοιο, όταν κύριος του έργου είναι η Περιφέρεια και όχι η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.;
iii) Στην τελευταία πρόταση ρητά ορίζεται ότι: «Τα αποτελέσματα των εισηγήσεων, μελετών και απόψεων που εκφράζονται από την Περιφέρεια σχετικά με την εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν δεσμευτικό πλαίσιο δράσης για την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», η οποία διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα να αποφασίζει κυρίαρχα για κάθε αρμοδιότητα που εκ του νόμου διαθέτει»!!!
Αυτό είναι άκρως επικίνδυνο και απαράδεκτο.
Απ’ όλα αυτά προκύπτει ότι όλο το μνημόνιο είναι διάτρητο και δεν έχει κανένα δικαίωμα ο κ. Περιφερειάρχης και η πλειοψηφία να υπογράψουν μια «λεόντια» συμφωνία υπέρ της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.
Το νερό είναι φυσικός πόρος και δημόσιο αγαθό και δεν έχει κανένα δικαίωμα καμία πλειοψηφία να εκχωρεί τα δεδομένα αυτού του τόσο σημαντικού φυσικού πόρου σε μια ιδιωτική εταιρεία.
Για όλους αυτούς τους λόγους σας ερωτούμε:
1) Γιατί προχωρήσατε στην υπογραφή της σύμβασης χωρίς να φέρετε το θέμα να συζητηθεί το περιεχόμενό της στο Π.Σ. όπως επιβάλλει η στοιχειώδης δημοκρατική δεοντολογία, αλλά και η νομιμότητα;
2) Το περιεχόμενο της εν λόγω προγραμματικής σύμβασης είναι αυτό που μας είχε δοθεί ως σχέδιο; Και αν ναι, με ποιο δικαίωμα προχωρήσατε και υπογράψατε μια τέτοια «λεόντια» συμφωνία υπέρ της ΕΥΔΑΠ Α.Ε.;
22/3/2012
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Γιατί δεν δημοπρατήθηκε το σύνολο του έργου προστασίας και ανάπλασης Μ. Μαντίνειας και Ακρογιαλίου;
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Περιφερειάρχη,
Εντύπωση μας προκαλεί το γεγονός ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου ενέταξε στο ΕΣΠΑ τη δημοπράτηση μόνο του έργου προστασίας στο Ακρογιάλι Αβίας και όχι το σύνολο του έργου προστασίας στη Μ. Μαντίνεια και Ακρογιάλι (από προβλήτα Παπουτσή μέχρι προβλήτα Λιακέα, μήκους 4.000 μ.), αλλά και το έργο ανάπλασης της περιοχής.
α) Μας προκαλεί εντύπωση διότι γνωρίζουμε ότι η μελέτη, η οποία είναι ωριμότατη, αφού έχει πάρει έγκριση και από την ΕΥΠΕ του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά και από τη Διεύθυνση Λιμενικών Έργων Δ4, είναι ενιαία και αφορά όλη την ανωτέρω περιοχή.
Η απόφασή σας να «σπάσετε» τη μελέτη και να δημοπρατηθεί μόνο το έργο προστασίας στο Ακρογιάλι είναι πολύ πιθανό να έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στην υπόλοιπη περιοχή της Μ. Μαντίνειας. Οι ειδικοί τονίζουν ότι το Αρχοντικό, η Παλιόχωρα, οι Κιτριές και η Σάνταβα κινδυνεύουν να «χτυπηθούν» από τη φουρτούνα, διότι η θάλασσα θα «ξεσπάσει» σ’ αυτές τις περιοχές.
β) Επίσης δεν δημοπρατήσατε ούτε το έργο της ανάπλασης της περιοχής, το οποίο είναι έργο «ανταποδοτικό» αφού σε μια τέτοια περίπτωση θα λειτουργούσαν οι επιχειρήσεις όλο το χρόνο, που σήμερα λειτουργούν μόνο 5 μήνες. Αυτό προφανώς θα είχε θετικότατες επιπτώσεις και στην απασχόληση, αλλά και στα έσοδα του κράτους λόγω είσπραξης Φ.Π.Α.
Σας ερωτούμε λοιπόν:
1) Γιατί «σπάσατε» τη μελέτη και συνεπώς τη δημοπράτηση του έργου και δεν δημοπρατήσατε το σύνολο του έργου προστασίας και για τη Μικρά Μαντίνεια και για το Ακρογιάλι; Διότι όπως τονίσαμε το έργο έχει μελετηθεί και πάρει και εγκρίσεις ως ενιαίο σύνολο.
2) Γιατί έστω μετά τη δημοπράτηση του Ακρογιαλίου, δεν δημοπρατήσατε και το έργο προστασίας της Μ. Μαντίνειας; Γνωρίζουμε ότι ο φάκελος είναι πολύ καιρό στα γραφεία σας.
3) Γιατί δεν δημοπρατήσατε την ανάπλαση της περιοχής, αφού χωρίς ανάπλαση, η περιοχή θα έχει σοβαρά προβλήματα;
16/3/2012
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
ΠΡΟΣΦΥΓΗ
Του Αθανάσιου Πετράκου, Περιφερειακού Συμβούλου Πελοποννήσου της Π.Ε. Μεσσηνίας, κατοίκου Καλαμάτας, Φαρών 229Α, 24100
ΚΑΤΑ
α) Της υπογραφής από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη προγραμματικής σύμβασης με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε., η οποία έλαβε χώρα σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τύπου, τη Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012 στα γραφεία της Περιφέρειας στην Τρίπολη
β) Κάθε συναφούς πράξης που προκύπτει από την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης
ΕΝΩΠΙΟΝ
Της Επιτροπής του άρθρου 68, του Π.Δ. 30/1996, που ανασυγκροτήθηκε με την υπ’ αριθμόν 57452/11888/5-7-2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου
ή
Όποιας τυχόν άλλης αρμόδιας για ακύρωση απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου
Προσφεύγω στην επιτροπή σας ενάντια στην υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης της Περιφέρειας Πελοποννήσου με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. για τους εξής τρεις λόγους:
Συγκεκριμένα:
1) Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Τατούλης υπέγραψε τη Δευτέρα 19 Μαρτίου προγραμματική σύμβαση με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. χωρίς να έχει έρθει η εν λόγω προγραμματική σύμβαση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου και να συζητηθεί το περιεχόμενό της, όπως έχει υποχρέωση με βάση το νόμο ο κ. Περιφερειάρχης.
2) Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου αγνοεί το ακριβές περιεχόμενο της προγραμματικής σύμβασης, αφού ποτέ δεν ήρθε το θέμα προς συζήτηση σε συνεδρίασή του.
3) Το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης το οποίο είχε δοθεί στους επικεφαλής των παρατάξεων του Π.Σ. κατά τη γνώμη μας αποτελεί ένα σχέδιο ετεροβαρές για τα συμφέροντα της Περιφέρειας και των κατοίκων της, το οποίο έχουμε χαρακτηρίσει ως «λεόντια συμφωνία» υπέρ της ΕΥΔΑΠ.
Συγκεκριμένα:
«Είμαστε ριζικά αντίθετοι με την προγραμματική σύμβαση. Διότι:
1) Δεν μπορεί τη διαχείριση του υδάτινου δυναμικού της Πελοποννήσου να την αναλάβει η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., διότι δεν έχει γνώσεις ούτε για τα υπόγεια νερά ούτε για την άρδευση. Μόνο για θέματα ύδρευσης και αποχέτευσης η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. έχει εμπειρία.
2) Διότι με βάση το Μεσοπρόθεσμο η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ήδη είναι στο Χρηματιστήριο, σε λίγο θα πωληθεί πιθανόν σε εταιρείες γαλλικών συμφερόντων. Συνεπώς δεν επιτρέπεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου να εκχωρήσει τα δεδομένα του πιο σημαντικού φυσικού πόρου, ενός δημόσιου αγαθού που είναι τα νερά σε μια ιδιωτική εταιρεία.
3) Δεν μπορεί να εκχωρούνται στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. τα πάντα χωρίς να υπάρχουν τα σχέδια διαχείρισης απ’ τα οποία να προκύπτουν οι ανάγκες. Αυτό λέγεται πλήρης αγνωστικισμός.
4) Σήμερα υπάρχει το master plan ΙΓΜΕ – Υπουργείο Ανάπτυξης. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου οφείλει να στηριχθεί στο συγκεκριμένο και εγκεκριμένο master plan και με βάση αυτό να καθοριστούν ποιες είναι οι ανάγκες της.
5) Η συγκεκριμένη σύμβαση είναι «λεόντια» υπέρ της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και εις βάρος των συμφερόντων της Περιφέρειας και των πολιτών της. Συγκεκριμένα:
α) Το άρθρο 2 «Αντικείμενο του Μνημονίου», αναφέρει:
«... Με το παρόν Μνημόνιο - Πλαίσιο Συνεργασίας (εφεξής και «η Συμφωνία») συμφωνείται η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη και στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού της Περιφέρειας. Το ακριβές αντικείμενο των επιμέρους πράξεων του Μνημονίου - Πλαισίου Συνεργασίας θα προσδιορίζεται με προγραμματικές συμβάσεις που θα ακολουθήσουν και θα εναρμονίζονται με το προβλεπόμενο θεσμικό πλαίσιο».
Δεν συμφωνούμε με το συγκεκριμένο άρθρο διότι:
i) Σημαντικό στοιχείο της διαχείρισης των υδάτινων πόρων της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετίζεται με την άρδευση. Δεν υπάρχει καμία αναφορά. Γιατί; Δεν θεωρεί ότι είναι σημαντικό αυτό ο κ. Τατούλης και συνολικά η πλειοψηφία;
ii) Από πού προκύπτει η εμπειρία της ΕΥΔΑΠ σε μελέτες υδροφόρου ορίζοντα και ότι σχετίζεται με αυτούς; Είναι γνωστό ότι για τον υδροφόρο ορίζοντα γνωρίζει το ΙΓΜΕ.
iii) Δεν γίνεται πιο ακριβής προσδιορισμός του αντικειμένου της σύμβασης τώρα, αλλά αναφέρει ότι το ακριβές αντικείμενο θα γίνεται με νέες προγραμματικές συμβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και γι’ αυτά που δεν γνωρίζει όπως είναι τα υπόγεια ύδατα και η άρδευση θα αποφασίζει ουσιαστικά αυτή.
β) Στο άρθρο 7 με τίτλο «Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης» αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Για την παρακολούθηση εκτέλεσης της παρούσας Συμφωνίας συστήνεται όργανο με την επωνυμία «Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης».
Η Επιτροπή Παρακολούθησης θα αποτελείται από:
1. Από έναν (1) εκπρόσωπο της Περιφέρειας, με τον αναπληρωτή του.
2. Από έναν (1) εκπρόσωπο της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», με τον αναπληρωτή του.
3. Από ένα (1) μέλος κοινής αποδοχής, οριζόμενο από τα συμβαλλόμενα μέρη...
... Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης είναι δυνατό να πλαισιώνεται και από ειδικό προσωπικό που έχει γνώση του αντικειμένου της σύμβασης, όταν και εφόσον ζητηθεί από κάποιο από τα μέλη της.
Το ειδικό αυτό προσωπικό δύναται να αποτελεί την «Τεχνική Επιτροπή» η οποία, μετά από αίτημα της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης, γνωμοδοτεί και εκφέρει άποψη επί των ειδικών επιστημονικών θεμάτων που σχετίζονται με την υλοποίηση της Συμφωνίας, αλλά δεν έχει δικαίωμα ψήφου. Οι σχετικές γνωμοδοτήσεις, εισηγήσεις ή απόψεις της Τεχνικής Επιτροπής δεν είναι δεσμευτικές για την Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης».
Συνεπώς η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. μπορεί ουσιαστικά να αποφασίσει ό,τι θέλει και ουσιαστικά η Περιφέρεια εκχωρεί σε μια επιτροπή που μπορεί να ελέγχει η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. τα δεδομένα του πιο σημαντικού φυσικού πόρου, του δημόσιου αγαθού που λέγεται νερό. Δηλαδή στην ουσία παραιτείται η Περιφέρεια των δικαιωμάτων της και τα εκχωρεί όλα στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.
γ) Άρθρο 9: «Ειδικοί όροι»
«Καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων, αλλά και μετά τη λήξη ή λύση αυτών, κάθε μέρος αναλαμβάνει την υποχρέωση να μη γνωστοποιήσει σε τρίτους, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των εκπροσώπων του ελληνικού και διεθνούς τύπου, των ιστολογίων ή άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συγκατάθεση του άλλου μέρους, οποιαδήποτε έγγραφα ή πληροφορίες που θα περιέλθουν σε γνώση του κατά την υλοποίηση της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων, καθώς και κατά την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του.
Το σύνολο των εγγράφων, δεδομένων, μεταδιδομένων και των συνόλων αυτών, που θα παραληφθούν, θα αναπτυχθούν, θα συλλεχθούν ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο θα περιέλθουν στην Περιφέρεια στο πλαίσιο εκτέλεσης και κατά την διάρκεια πραγματοποίησης της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων που θα υπογραφούν, θα αποτελούν πλήρη διανοητική ιδιοκτησία της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.». Η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» διατηρεί τα πλήρη δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας, τα οποία θα είναι πάντοτε στη διάθεση των νομίμων εκπροσώπων της κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων που θα υπογραφούν και θα της παραδοθούν κατά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο λήξη ή λύση της Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων ή σε οποιοδήποτε άλλο στάδιο υλοποίησής τους, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα. Το σύνολο δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας εκχωρείται ρητά και ανεπιφύλακτα χωρίς καταβολή αμοιβής, ή χωρίς να εγείρεται οποιαδήποτε άλλη αξίωση από την Περιφέρεια ή οποιοδήποτε τρίτο. Ρητά ορίζεται ότι τα αποτελέσματα των εισηγήσεων, μελετών και απόψεων που εκφράζονται από την Περιφέρεια σχετικά με την εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν δεσμευτικό πλαίσιο δράσης για την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», η οποία διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα να αποφασίζει κυρίαρχα για κάθε αρμοδιότητα που εκ του νόμου διαθέτει».
Εδώ πλέον ο χαρακτηρισμός «λεόντια συμφωνία» είναι μικρός, διότι:
i) Γράφεται το πρωτοφανές ότι απαγορεύεται να δημοσιεύεται οτιδήποτε αν δεν το εγκρίνει η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.
ii) Τα δεδομένα της Περιφέρειας Πελοποννήσου που θα χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια της σύμβασης θα αποτελούν περιουσιακό στοιχείο της ΕΥΔΑΠ, δηλαδή μιας ιδιωτικής επιχείρησης!!! Αλήθεια είναι δυνατόν να αναφέρεται κάτι τέτοιο, όταν κύριος του έργου είναι η Περιφέρεια και όχι η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.;
iii) Προσοχή στην τελευταία πρόταση: «Ρητά ορίζεται ότι τα αποτελέσματα των εισηγήσεων, μελετών και απόψεων που εκφράζονται από την Περιφέρεια σχετικά με την εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν δεσμευτικό πλαίσιο δράσης για την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», η οποία διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα να αποφασίζει κυρίαρχα για κάθε αρμοδιότητα που εκ του νόμου διαθέτει»!!!
Εδώ οφείλει ο κ. Περιφερειάρχης να μας εξηγήσει τι εννοεί, διότι αυτό κατά τη γνώμη μας είναι άκρως επικίνδυνο.
Συμπέρασμα, όλο το μνημόνιο είναι διάτρητο και δεν έχει κανένα δικαίωμα ο κ. Περιφερειάρχης και η πλειοψηφία να υπογράψουν μια «λεόντια» συμφωνία υπέρ της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., ανεξάρτητα αν συμφωνεί και η μείζων μειοψηφία.
Το νερό είναι φυσικός πόρος και δημόσιο αγαθό και δεν έχει κανένα δικαίωμα καμία πλειοψηφία να εκχωρεί τα δεδομένα του πιο σημαντικού φυσικού πόρου, του δημόσιου αγαθού που λέγεται νερό σε μια ιδιωτική εταιρεία.
17-1-2012
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
Υ.Γ. Επισυνάπτω το μνημόνιο συνεργασίας με την ΕΥΔΑΠ.
MNHMONIO - ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
«Για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη και στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού της Περιφέρειας».
Μεταξύ «της Περιφέρειας Πελοποννήσου» και «της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» Τρίπολη, Οκτώβριος 2011
MNHMONIO-ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
«Για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη και στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού της Περιφέρειας».
Στην Τρίπολη σήμερα, την ……………, μεταξύ των παρακάτω συμβαλλομένων:
1. Της Περιφέρειας Πελοποννήσου, που εδρεύει στην Τρίπολη, όπως εκπροσωπείται νόμιμα στο παρόν από τον Περιφερειάρχη κ. Πέτρο Τατούλη.
2. Της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», όπως εκπροσωπείται νόμιμα στο παρόν από τον Διευθύνοντα Σύμβουλό της κ. Νικόλαο Μπάρδη.
Έχοντας υπόψη την κείμενη Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία και ειδικότερα τις παρακάτω διατάξεις, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά :
1. Τον Ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» (Φ.Ε.Κ. 267 Α’/3-12-2007)
2. Το Π.Δ. 131/2010 «Οργανισμός της Περιφέρειας Πελοποννήσου» (Φ.Ε.Κ. 224 Α’/27-12-2010).
3. Το Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Φ.Ε.Κ. 87 Α’ /7-6-2010).
4. Τον Ν. 1068/1980 «Περί συστάσεως ενιαίου φορέα Ύδρεύσεως – Αποχετεύσεως Πρωτευούσης» (Φ.Ε.Κ. 190 Α’ /23.8.1980).
5. Τον Ν. 2744/1999 «Ρυθμίσεις θεμάτων της Εταιρείας Ύδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης (Ε.ΥΔ.Α.Π.) και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. 222 Α’ /25-10-1999).
6. Την απόφαση ………..του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου
7. Την απόφαση ……………..του Διοικητικού Συμβουλίου της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.».
ΑΡΘΡΟ 1: ΠΡΟΟΙΜΙΟ
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου («η Περιφέρεια»), στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της που αφορούν στη διαχείριση υδάτινου δυναμικού και στην προστασία του περιβάλλοντος, επιδιώκει την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη, από εξειδικευμένο φορέα στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς και στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού.
Η «Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας Α.Ε.» («Ε.ΥΔ.Α.Π.» ή η «Εταιρία»), είναι η μεγαλύτερη εταιρία στην Ελλάδα στη διαχείριση υδάτινων πόρων και στην παροχή υπηρεσιών ύδρευσης – αποχέτευσης, με εμπειρία άνω των εβδομήντα ετών. Το πελατολόγιό της στον τομέα της ύδρευσης περιλαμβάνει περίπου 4.300.000 πελάτες (2.020.000 συνδέσεις), ενώ το μήκος των αγωγών ανέρχεται σε 9.500 χλμ. Ο τομέας της αποχέτευσης εξυπηρετεί 3.500.000 κατοίκους και το συνολικό μήκος αγωγών ανέρχεται σε 6.000 χλμ.
Η «Ε.ΥΔ.Α.Π Α.Ε.», λόγω του μεγέθους της αλλά και της μεγάλης τεχνογνωσίας της, μπορεί να υποστηρίξει συμβουλευτικά με κατάλληλες προτάσεις προς την Πολιτεία, όπως εκπροσωπείται (Περιφέρειες, Ο.Τ.Α., Δημόσιο) ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο της διαχείρισης των υδάτινων πόρων και των δραστηριοτήτων που ασκούνται σήμερα από Υπηρεσίες Ύδρευσης - Αποχέτευσης των Περιφερειών, των Ο.Τ.Α. και των Δ.Ε.Υ.Α.
ΑΡΘΡΟ 2: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ-ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Με το παρόν Μνημόνιο - Πλαίσιο Συνεργασίας (εφεξής και «η Συμφωνία») συμφωνείται η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη και στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού της Περιφέρειας.
Το ακριβές αντικείμενο των επιμέρους πράξεων του Μνημονίου - Πλαισίου Συνεργασίας θα προσδιορίζεται με προγραμματικές συμβάσεις που θα ακολουθήσουν και θα εναρμονίζονται με το προβλεπόμενο θεσμικό πλαίσιο.
ΑΡΘΡΟ 3: ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ
Οι συμβαλλόμενοι φορείς αναλαμβάνουν τις παρακάτω υποχρεώσεις και δικαιώματα::
- Η Περιφέρεια Πελοποννήσου αναλαμβάνει:
1. Να διευκολύνει και να συνεργάζεται με κάθε δυνατό τρόπο με το επιστημονικό προσωπικό που θα απασχοληθεί για την υλοποίηση του αντικειμένου της παρούσας Συμφωνίας, όπως θα εξειδικευτεί στις προγραμματικές συμβάσεις.
2. Να παρέχει τις αναγκαίες πληροφορίες και μελέτες που έχει στη διάθεσή της.
- Η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» αναλαμβάνει:
1. Να απασχολεί και να διαθέτει επιστημονικό προσωπικό με τα απαραίτητα και ανάλογα προσόντα, προκειμένου να διασφαλισθεί η αρτιότητα υλοποίησης της Συμφωνίας, όπως θα εξειδικευτεί στις προγραμματικές συμβάσεις.
2. Να παρέχει έγκαιρα και με πληρότητα όλες τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα αναλάβει με τις προγραμματικές συμβάσεις
ΑΡΘΡΟ 4: ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ - ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Τα παραδοτέα θα προσδιορίζονται στις προγραμματικές συμβάσεις που θα ακολουθήσουν.
Το χρονοδιάγραμμα κάθε παρεχόμενης υπηρεσίας θα προσδιορίζεται στα πλαίσια κάθε προγραμματικής σύμβασης.
ΑΡΘΡΟ 5: ΠΟΡΟΙ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Η υπογραφή του παρόντος Μνημονίου δε συνεπάγεται καμία δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ο προϋπολογισμός και οι λοιποί σχετικοί όροι κάθε προγραμματικής σύμβασης, καθώς και ο τρόπος πληρωμής θα προσδιορίζονται επακριβώς κάθε φορά με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και θα ενσωματώνονται σε αυτή.
Το ποσό αυτό μπορεί να αναπροσαρμοσθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις προγραμματικές συμβάσεις.
ΑΡΘΡΟ 6: ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Η διάρκεια της παρούσας Συμφωνίας αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της και λήγει με την ολοκλήρωση της παρούσας περιφερειακής περιόδου ή με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία κοινοποιείται στην «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.»
ΑΡΘΡΟ 7: ΚΟΙΝΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ
Για την παρακολούθηση εκτέλεσης της παρούσας Συμφωνίας συστήνεται όργανο με την επωνυμία «Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης».
Η Επιτροπή Παρακολούθησης θα αποτελείται από :
4. Από έναν (1) εκπρόσωπο της Περιφέρειας, με τον αναπληρωτή του.
5. Από έναν (1) εκπρόσωπο της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», με τον αναπληρωτή του.
6. Από ένα (1) μέλος κοινής αποδοχής, οριζόμενο από τα συμβαλλόμενα μέρη.
Το αργότερο εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την υπογραφή της παρούσας και την λήψη των απαραίτητων αποφάσεων των οργάνων Διοίκησης, οι συμβαλλόμενοι οφείλουν να ορίσουν τα μέλη της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης.
Αντικείμενο της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης είναι ο συντονισμός και η παρακολούθηση όλων των εργασιών που απαιτούνται για την εκτέλεση του παρόντος Μνημονίου – Πλαισίου Συνεργασίας. Επίσης, η προετοιμασία των όρων των προγραμματικών συμβάσεων εφαρμογής που θα ακολουθήσουν, η διαπίστωση της ολοκλήρωσης των εκατέρωθεν υποχρεώσεων, η εισήγηση προς τα αρμόδια όργανα των συμβαλλομένων μερών κάθε αναγκαίου μέτρου και ενέργειας για την υλοποίηση του παρόντος καθώς και των συμβάσεων που έπονται αυτού, η έγκριση παράτασης χρονοδιαγραμμάτων και η επίλυση κάθε διαφοράς μεταξύ των συμβαλλομένων μερών που προκύπτει σχετικά με την ερμηνεία των όρων της παρούσας Συμφωνίας και των συμβάσεων που έπονται αυτής και τον τρόπο εφαρμογής τους.
Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης συγκαλείται από τον Πρόεδρό της, που θα εκλεγεί στην πρώτη της συνεδρίαση. Στην πρόσκληση αναγράφονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ενώ ειδοποιούνται τα μέλη της εγκαίρως εγγράφως. Στην ημερήσια διάταξη αναγράφονται υποχρεωτικά και εισάγονται προς συζήτηση και τα θέματα που θα ζητήσει εγγράφως έστω και ένα από τα μέλη της. Χρέη γραμματέα εκτελεί μέλος της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης, που ομοίως θα εκλεγεί στην πρώτη της συνεδρίαση.
Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης είναι δυνατό να πλαισιώνεται και από ειδικό προσωπικό που έχει γνώση του αντικειμένου της σύμβασης, όταν και εφόσον ζητηθεί από κάποιο από τα μέλη της.
Το ειδικό αυτό προσωπικό δύναται να αποτελεί την «Τεχνική Επιτροπή» η οποία, μετά από αίτημα της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης, γνωμοδοτεί και εκφέρει άποψη επί των ειδικών επιστημονικών θεμάτων που σχετίζονται με την υλοποίηση της Συμφωνίας, αλλά δεν έχει δικαίωμα ψήφου. Οι σχετικές γνωμοδοτήσεις, εισηγήσεις ή απόψεις της Τεχνικής Επιτροπής δεν είναι δεσμευτικές για την Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης.
Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης συνέρχεται τακτικά κάθε τρεις (3) μήνες και έκτακτα όταν το ζητήσει εγγράφως ένα από τα μέλη της. Κάθε μέλος της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης μπορεί, κατά την κρίση του, να καλεί στις συνεδριάσεις υπηρεσιακά στελέχη του φορέα από τον οποίο έχει ορισθεί και τα οποία είναι εμπλεκόμενα στην υλοποίηση του αντικειμένου της σύμβασης. Τα πρακτικά της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης κοινοποιούνται σε όλα τα μέλη, αφού υπογραφούν .
Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης συνεδριάζει έγκυρα όταν είναι παρόντα όλα τα μέλη της. Οι αποφάσεις της πρέπει να είναι αιτιολογημένες, λαμβάνονται δε κατά πλειοψηφία των παρόντων μελών και δεσμεύουν όλους τους συμβαλλόμενους.
Λοιπές λεπτομέρειες που ενδεχομένως απαιτηθούν για τη λειτουργία της Επιτροπής θα καθορισθούν με αποφάσεις της.
ΑΡΘΡΟ 8: ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
Η παράβαση οποιουδήποτε από τους όρους της παρούσας Συμφωνίας, οι οποίοι θεωρούνται όλοι ουσιώδεις ή η παράβαση των διατάξεων του νόμου και της καλής πίστης από οποιοδήποτε από τα συμβαλλόμενα μέρη παρέχει στο άλλο μέρος το δικαίωμα να καταγγείλει την παρούσα Συμφωνία και να αξιώσει θετική και αποθετική ζημία.
ΑΡΘΡΟ 9: ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ
Καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων, αλλά και μετά τη λήξη ή λύση αυτών, κάθε μέρος αναλαμβάνει την υποχρέωση να μη γνωστοποιήσει σε τρίτους, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των εκπροσώπων του ελληνικού και διεθνούς τύπου, των ιστολογίων ή άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συγκατάθεση του άλλου μέρους, οποιαδήποτε έγγραφα ή πληροφορίες που θα περιέλθουν σε γνώση του κατά την υλοποίηση της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων, καθώς και κατά την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του.
Το σύνολο των εγγράφων, δεδομένων, μεταδιδομένων και των συνόλων αυτών, που θα παραληφθούν, θα αναπτυχθούν, θα συλλεχθούν ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο θα περιέλθουν στην Περιφέρεια στο πλαίσιο εκτέλεσης και κατά την διάρκεια πραγματοποίησης της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων που θα υπογραφούν, θα αποτελούν πλήρη διανοητική ιδιοκτησία της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.». Η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» διατηρεί τα πλήρη δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας, τα οποία θα είναι πάντοτε στη διάθεση των νομίμων εκπροσώπων της κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων που θα υπογραφούν και θα της παραδοθούν κατά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο λήξη ή λύση της Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων ή σε οποιοδήποτε άλλο στάδιο υλοποίησής τους, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα. Το σύνολο δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας εκχωρείται ρητά και ανεπιφύλακτα χωρίς καταβολή αμοιβής, ή χωρίς να εγείρεται οποιαδήποτε άλλη αξίωση από την Περιφέρεια ή οποιοδήποτε τρίτο. Ρητά ορίζεται ότι τα αποτελέσματα των εισηγήσεων, μελετών και απόψεων που εκφράζονται από την Περιφέρεια σχετικά με την εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν δεσμευτικό πλαίσιο δράσης για την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», η οποία διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα να αποφασίζει κυρίαρχα για κάθε αρμοδιότητα που εκ του νόμου διαθέτει.
ΑΡΘΡΟ 10: ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Οποιαδήποτε τροποποίηση ή παράταση του παρόντος Μνημονίου-Πλαισίου Συνεργασίας, καθώς και οποιουδήποτε όρου του, γίνεται μόνο εγγράφως με κοινή συμφωνία των συμβαλλομένων μερών.
Η μη άσκηση δικαιωμάτων ή η παράλειψη υποχρεώσεων από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος, καθώς και η καθυστέρηση στη λήψη μέτρων που προβλέπει το Μνημόνιο - Πλαίσιο Συνεργασίας από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος, δε μπορεί να θεωρηθεί ως παραίτηση των συμβαλλομένων μερών από δικαίωμα ή απαλλαγή από υποχρεώσεις τους ή αναγνώριση δικαιωμάτων στα συμβαλλόμενα μέρη, που δεν αναγνωρίζονται από αυτό το Μνημόνιο - Πλαίσιο Συνεργασίας.
Αυτά συμφώνησαν, συνομολόγησαν και συναποδέχθηκαν τα συμβαλλόμενα μέρη, σε απόδειξη των οποίων συντάχθηκε το παρόν και υπογράφεται σε δύο (2) πρωτότυπα, έλαβε δε κάθε συμβαλλόμενος από ένα (1).
ΟΙ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟΙ»
Για όλους τους παραπάνω λόγους
ΖΗΤΩ
1) Να κριθεί άκυρη ως παράνομη η υπογραφή από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη της προγραμματικής σύμβασης με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε.
2) Να γίνουν όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες προκειμένου να αποκατασταθεί η νομιμότητα στο πλαίσιο που προβλέπει ο νόμος.
Καλαμάτα 21 Μαρτίου 2012
Ο προσφεύγων
Αθανάσιος Πετράκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog