Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Καταστήματα Πελοποννήσου: "κάθε πέρσι και καλλίτερα"

Άσχημα τα μαντάτα από τον εμπορικό κόσμο της Πελοποννήσου.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και Νοτιοδυτικής Ελλάδας στους Εμπορικούς Συλλόγους μέλη της, τα στοιχεία που προκύπτουν είναι αποκαρδιωτικά και δείχνουν το τεράστιο οικονομικό πρόβλημα που υπάρχει στον εμπορικό κόσμο.
Η συντριπτική πλειοψηφία του 73,% δηλώνει ότι η κίνηση στις θερινές εκπτώσεις πήγε χειρότερα από το αντίστοιχη περσινή περίοδο! Το 23% χαρακτηρίζει ίδια την φετινή κίνηση με την περσινή και μόνο ένα 3% δηλώνει ότι φέτος οι εκπτώσεις πήγαν καλύτερα από πέρσι!
Το μεγαλύτερο ποσοστό του εμπορικού κόσμου υπολογίζει την μείωση της κίνησις σε σχέση με το 2011 κατά 20 έως και 40% .
Τέλος η μεγάλη πλειοψηφία του εμπορικού κόσμου της Πελοποννήσου χαρακτηρίζει ως καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων το χρονικό διάστημα από 31/7 έως 15/8 .
Μπορεί λοιπόν με τις καλοκαιρινές εκπτώσεις να πήραν μια μικρή ανάσα οι έμποροι του τόπου μας, αλλά είναι τόσα πολλά τα χρέη και οι οικονομικές υποχρεώσεις που κανείς δεν μπορεί να δηλώνει ότι “ξελάσπωσε”.
Και να μην ξεχνάμε βέβαια ότι μπροστά μας υπάρχει ο “γολγοθάς” της χειμερινής περιόδου που αναμένεται σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις να είναι η χειρότερη περίοδος της μέχρι τώρα οικονομικής κρίσης που υπάρχει στην χώρα μας.
Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας των Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και και Νοτιοδυτικής Ελλάδας:
ΠΟΡΕΙΑ ΘΕΡΙΝΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ 2012
Σε έρευνα που διεξήγαγε η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και Νοτιοδυτικής Ελλάδας στους Εμπορικούς Συλλόγους μέλη της, διαφαίνεται το αρνητικό κλίμα που επικρατεί στον εμπορικό κόσμο. Σε σχετική ερώτηση αναφορικά με το ποιες είναι οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για την φθινοπωρινή σεζόν , η απάντηση είναι αρνητική ,τόσο σε σχέση με την περσινή φθινοπωρινή σεζόν όσο και σε σχέση με το καλοκαίρι που πέρασε. Τα αυστηρά μέτρα λιτότητας, οι συνεχείς περικοπές σε μισθούς και συντάξεις και το φοβικό κλίμα που καλλιεργούν τα ΜΜΕ, αφανίζουν την ρευστότητα προς την πραγματική οικονομία και «στεγνώνουν» την αγορά. Οι συνάδελφοι έμποροι βρίσκονται σε απόγνωση.
Η καλοκαιρινή εμπορική κίνηση έδωσε «ανάσα» στους επιχειρηματίες στις περισσότερες περιπτώσεις. Τα λιγοστά όμως χρήματα που εξοικονομήθηκαν δεν φτάνουν σε καμία περίπτωση να καλύψουν τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις και τις λοιπές οφειλές.
Οι πωλήσεις των επιχειρήσεων στο γεωγραφικό εύρος που καλύπτει η Ομοσπονδία κατά γενική ομολογία κινήθηκαν σε χειρότερα επίπεδα από το 2011, με την μείωση της εμπορικής κίνησης να καταγράφεται από 20% έως 40%. Η καλύτερη περίοδος για τις επιχειρήσεις από άποψη αγοραστικής κίνησης κυμάνθηκε από 31 Ιουλίου έως 15 Αυγούστου.
Οι καταναλωτές στην διάρκεια των θερινών εκπτώσεων χρησιμοποίησαν μετρητά αποφεύγοντας τις πιστωτικές κάρτες.
Συνοψίζοντας καταλήγουμε στο γεγονός ότι κάθε «πέρσι και καλύτερα». Είναι επιτακτική ανάγκη η κυβέρνηση και οι υπόλοιποι φορείς να κινηθούν σε ταχείς ρυθμούς για την εξεύρεση λύσεων που θα οδηγήσουν την αγορά σε ρυθμούς ανάπτυξης. Οι εμπορικός κόσμος έχει περιέλθει σε τέλμα και η φθινοπωρινή σεζόν φαντάζει ακόμα πιο δύσκολη από κάθε άλλη χρονιά. Η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου θα είναι δίπλα στον συνάδελφο έμπορο σε αυτή την δύσκολη συγκυρία, διεκδικώντας από την πολιτική ηγεσία του τόπου τα αυτονόητα
Εκ της Ομοσπονδίας
Η έρευνα έγινε στους 53 Εμπορικούς Συλλόγους μέλη της Ομοσπονδίας οι οποίοι απάντησαν στις εξής ερωτήσεις:
«Η κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων 2012»
Θερινές εκπτώσεις 2012
Β1. Πως κινήθηκαν οι πωλήσεις των εμπορικών επιχειρήσεων – μελών σας κατά την πρόσφατη περίοδο των θερινών εκπτώσεων;
α) Καλύτερα από το 2011 3,33%
β) Χειρότερα από το 2011 73,34%
γ) Στα ίδια επίπεδα 23,33%
Β2. Αν καταγράφεται μείωση της εμπορικής κίνησης, σε τι ποσοστό την υπολογίζετε;
α) 0 – 20% 26,70%
β) 20% - 40% 50,00%
γ) Άλλο, συμπληρώστε…….. 23,30%
Β3. Ποιες ήταν οι καλύτερες περίοδοι των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης;
α) /15 έως 30/7 10,00%
β)31/7 έως 15/8 73,30%
γ) 15/8 έως 31/8 16,70%
Β4. Οι καταναλωτές χρησιμοποίησαν στις αγορές τους στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, κυρίως…
α) Πιστωτικές κάρτες 3,33%
β) Μετρητά 73,34%
γ) Μετρητά και πιστωτικές κάρτες 23.33%
Β5. Συνολικά η καλοκαιρινή εμπορική κίνηση, έδωσε ανάσα στους επιχειρηματίες;
α) ΝΑΙ 70,00%
β) ΟΧΙ 20,00%
γ)ΔΓ/ΔΑ 10,00%
Β6. Ποιες είναι οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για την φθινοπωρινή σεζόν;
α) Σε σχέση με την περσινή φθινοπωρινή σεζόν
α) Καλύτερη 13,33%
β) Χειρότερη 63,33%
γ)Ίδια με πέρσι 23,33%
β) Σε σχέση με το καλοκαίρι που μόλις πέρασε
α) Καλύτερη 10%
β) Χειρότερη 66,70%
γ)Ίδια με πέρσι 22,30%

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog