Στην κρατική εταιρεία διαχείρισης που θα αναλάβει τη λειτουργία όσων αεροδρομίων δεν ιδιωτικοποιούνται θα ενταχθεί το Αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε συνάντηση που είχε με τον βουλευτή Θανάση Πετράκο, έκανε γνωστό ότι έχουν δρομολογηθεί έργα αναβάθμισης, που θα δημοπρατηθούν Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2015.
Την ώρα που αρμόδια επιτροπή ανακήρυξε χθες προτιμητέο επενδυτή για τα 14 αεροδρόμια τη γερμανική κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd, ο κ. Χρυσοχοΐδης διαβεβαίωνε ότι τον Ιανουάριο του 2015 θα δημοπρατηθεί η επέκταση του κτηρίου αερολιμένα και το Φεβρουάριο η δημιουργία πίστας χώρου στάθμευσης και πίστας ελαφρών αεροσκαφών.
Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Αναλυτικά για το διαγωνισμό:
Με εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ως προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Προσφέροντας ποσό σημαντικά υψηλότερο από την ανεξάρτητη αποτίμηση, αλλά και από την αμέσως επόμενη προσφορά, η κοινοπραξία δεσμεύεται για επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ στην τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. στην 40ετία.
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής κοινής συνεδρίασης του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα Casa (Corporation America S.A.) - Μέτκα ΜΕΤΚ-2,67% Α.Ε., Fraport AG - Slentel Ltd και Vinci Airports S.A.S. - Αktor Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (ομάδες Α' και Β').
Η Fraport AG - Slentel Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.
Ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την ομάδα Α' 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ για την ομάδα Β' αντίστοιχα.
Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
«Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας», σχολίασε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Εμμανουήλ Κονδύλης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Πασχάλης Μπουχώρης ανέφερε από την πλευρά του πως «η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων». Oπως σημείωσε, «μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας».
Ο ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του βουλευτή Θαν. Πετράκου, «ο υπουργός και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες δεσμεύτηκαν ότι, α) τον Ιανουάριο του 2015 θα δημοπρατηθεί η επέκταση του κτηρίου του αερολιμένα, ενώ σχεδιάζεται και ο εκσυγχρονισμός των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών του κτηρίου και β) τον Φεβρουάριο του 2015 θα δημοπρατηθεί η δημιουργία χώρου στάθμευσης και πίστας ελαφρών αεροσκαφών, στην έκταση των 30 στρεμμάτων που παραχώρησε το ΓΕΑ στην ΥΠΑ».
Παράλληλα, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, ο Μ. Χρυσοχοΐδης δεσμεύτηκε ότι θα επιταχύνουν τις διαδικασίες για την απαλλοτρίωση των 44 στρεμμάτων, προκειμένου να δημιουργηθεί νέος χώρος αφίξεων-αναχωρήσεων αλλά και να μεγαλώσει ο χώρος στάθμευσης του αεροδρομίου.
Καταλήγοντας η ανακοίνωση αναφέρει ότι όσον αφορά στα θέματα της κατασκευής του πύργου ελέγχου και της ανακατασκευής του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης, ο υπουργός είπε ότι «υπεύθυνο είναι το υπουργείο Αμυνας, το οποίο, μέχρι στιγμής, δεν τα έχει εντάξει σε κανένα από τα επιδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης».
Πηγή:
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας και πατήστε "Δημοσίευση σχολίου" παρακάτω. Αν θέλετε να γυρίσετε πίσω στο blog ακολουθήστε τον σύνδεσμο.
<<Επιστροφή στο blog