Ο υπ. Μάκης Βορίδης δείχνει αποφασισμένος να βάλει τέλος
στο υπαρκτό πρόβλημα των "αναρίθμητων απευθείας αναθέσεων"
που επιβεβαίωσε η Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου πριν λίγες μέρες.
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 35, στο (άσχετο) νομοσχέδιο «Ρύθμιση λειτουργίας της ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» (Ν. 4053/2012, ΦΕΚ 44/7.3.2012/τ. Α'), μπλοκάρει τη δυνατότητα, κυρίως, των δήμων να προχωρούν σε απευθείας αναθέσεις έργων για μικρά ποσά (μέχρι 20.000 ευρώ) και να παρεμβαίνουν για την άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων και την εκτέλεση μικροεπισκευών σε σχολεία, στην αγροτική οδοποιία κ.λπ.
Αποτέλεσμα, όπως λένε οι ίδιοι οι δήμαρχοι, αφενός να μην μπορούν να παρέμβουν άμεσα για την εξυπηρέτηση των δημοτών τους αλλά και να αδυνατούν να εκτελέσουν τους προϋπολογισμούς και τα τεχνικά τους προγράμματα, τα οποία συντάχθηκαν βάσει της παρεχόμενης δυνατότητας απευθείας αναθέσεων μικρών έργων.
Το άρθρο 35
Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο: «Η απευθείας ανάθεση ή διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλουμένων επιχειρήσεων ως τρόπος επιλογής εργοληπτικής επιχείρησης για την κατασκευή δημόσιου έργου αποτελεί εξαιρετική διαδικασία και επιτρέπεται μόνο» σε απόρρητα ή ειδικά έργα.
Τι ισχύει σήμερα
Οι εργασίες συντήρησης και τα έργα, όπως αναφέρονται στο άρθρο 9 παρ Ε του Π.Δ. 171/87 που περιλαμβάνονταν στο άρθρο 28 του Ν. 3669/08, αποτέλεσαν μέχρι τώρα ένα σημαντικό εργαλείο για την εύρυθμη λειτουργία των δήμων, δεδομένου ότι ο κάθε ΟΤΑ μπορούσε άμεσα να επεμβαίνει και να εκτελεί μικροεπισκευές και έργα συντήρησης σε σχολεία, δημοτικά κτήρια, αγροτικούς δρόμους κ.λπ., ασχέτως του «εργαλείου» που του δινόταν στα «χέρια» και έκανε κακή διαχείριση, διότι:
•για έργα προϋπολογισμού μέχρι 10.271,46 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) δεν απαιτούνταν δημοπρασία
•για έργα μέχρι του ποσού των 5.869,41 (πλέον ΦΠΑ) απαιτούνταν μόνο τεχνική περιγραφή και η ανάθεση γινόταν με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής.
•για εργασίες συντήρησης μέχρι του ποσού των 20.000,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) δινόταν η δυνατότητα ανάθεσης του έργου με απόφαση δημάρχου με προφανή στόχο την άμεση και απρόσκοπτη εκτέλεση του
τα λαμόγια φάγανε τα αντερά τους κάποτε όμως πρέπει να πληρώσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία η συνδετήρια οδός ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟποιος γνωρίζει σχετικά ας μας ενημερώσει.
Αυτό που έχω ακούσει εγώ -και είναι από έγκυρη πηγή - (ένα κονέ πολεοδόμων-πολ.μηχανικών κτλ)κατέλειξαν στη λύση του τ ε λ ε φ ε ρ ί κ. Και δε θέλω απορίες του τύπου "θα κάνει στάση και στις εργατικές"? Ε..θα γίνει που θα γίνει τέτοιο έργο να γίνει σωστό.
ΔιαγραφήTo θέμα αγαπητέ μου φίλε δεν είναι μόνο πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία η συνδετήρια οδός, αλλά ποια είναι η θέση του δήμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή η παραφιλολογία είναι έντονη και διχάζει την πόλη, θα πρότεινα άτομα με θεσμικό ρόλο και επιστημονική κατάρτιση να ενημερώσουν με νηφαλιότητα την κοινωνία.
(εξαιρούνται βέβαια όσοι έχουν οικόπεδα ή οποιοδήποτε άλλο συμφέρον)
Κατάλαβα πάλι ο Πρόεδρος θα βγάλει το φίδι από την τρύπα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί ο πρόεδρος να κατέχει το θεσμικό ρόλο και να έχει την επιστημονική κατάρτιση που απαιτείται , αλλά δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι στην υπόθεση έχει εμπλακεί γνωστός αρχιτέκτονας μεγάλου βεληνεκούς και με πολιτικές φιλοδοξίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα για το θέμα, προβλέπονται πολιτικές και επιστημονικές μάχες που σίγουρα θα αποβούν καθοριστικές για το μέλλον του τόπου.
Δηλαδή αυτός ο '' αρχιτέκτονας'' που λέτε υπάρχει περίπτωση να μην συμπεριλάβει τον κο Μπούρα στο ψηφοδέλτιό του στίς επόμενες εκλογές?
Διαγραφή" LIKE " αχαχαχαχαχαχ!!!!
ΔιαγραφήΚαι πάνω απ' όλα εποικοδομητικές για τον τόπο
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω εσείς τι λέτε αλλά ο Δήμος πρέπει να βάλει μια μπουλντόζα και να ισοπεδώσει τα πάντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορεί για τα συμφέροντα μερικών επιφανών να ταλαιπωρείται όλη η πόλη, επιτέλους κάποιοι πρέπει να μπούν στη θέση τους.-
Σιγά ρε ζόρικε μη φοβηθούμε οι εποχές του "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" έχουν περάσει, όποιος θεωρεί ότι μπορεί να αποφασίζει για τις περιουσίες των άλλων είναι μακριά νυχτωμένος και για να συμμορφωθεί θα πάρει ορισμένα μαθήματα από τη δικαιοσύνη.-
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Δήμαρχος από πότε έγινε πολεοδόμος ρε παιδιά ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ δήμαρχος δεν είναι πολεοδόμος, είναι όμως καταξιωμένος ιατρός που διαθέτει στο συνδυασμό του άρτια εκπαιδευμένους, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό , καταξιωμένους επιστήμονες που χωρίς όφελος και με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον της πόλης κατευθύνουν την πολιτική και το όραμά του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣίγουρα ανήκεις στη γνωστή παρεούλα ο Μπούρας και οι κολλητοί του σε λίγο δεν θα ξέρουν που να κρυφτούν, είναι τα μεγαλύτερα λαμόγια που έχει δει ο τόπος και στη πολιτική και στις δουλειές τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριοι μήπως μπορώ να μάθω και΄γω λίγα πράγματα γιαυτή την ''παρεούλα '' Δεν μένω στη Μεγαλόπολη αλλά πονάω γιά τον τόπο μου και ....... θά ΄θελα να μάθω κι άλλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗσυχα κύριοι υπάρχουν στο συνδυασμό και διαμάντια. Ανθρωποι του μόχθου και του μεροκάματου, άνθρωποι που έδωσαν μια καινούργια πνοή, ελπιδοφόρα όπως δείχνει, στα αυτοδιοικητικά δρώμενα. Εχετε αμφιβολίες γι' αυτό ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ..Κ α ι διαμάντια μήπως μπορεί να γίνει μία μικρή ανάλυση ?
ΔιαγραφήΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ ΠΙΑ ....
ΑπάντησηΔιαγραφήακουσα με μεγαλη προσοχη την μαραθωνια εκπομπη για τον δρομο στο ραδιο, με τον προεδρο του δημοτικου συμβουλιου, 3 ωρες καιβαλε παλευαν η γεωργια και ο πανος να του παρουν μια απαντηση αλλα ματαια, ο προεδρος ελεγε τα δικα του!!
ΑπάντησηΔιαγραφήαν μεθαυριο στο συμβουλιο λενε τα ιδια , θα πεσει πολυ γελιο
Επιτρέψτε μου την παρατήρηση.
ΔιαγραφήΑφού το δήλωσαν ευθαρσώς μέσω εκπροσώπου τους.Δε
λένε ψέματα...Απόκρυψη της αλήθειας κάνουν.
-Μήπως -αγαπητή μου συμαθήτρια- τέτοια επιμονή απλά γιατί σας αρέσει να το ακούτε ?
Γιατί τόση επιμονή κύριοι του megalopoli-fm ?
ΔιαγραφήΜήπως θέτετε άστοχα ερωτήματα ?
Γιά δοκιμάστε με το.. πόσους δρόμους έχουν κλήσει?